Metro Exodus sprzedało się na Steamie w 200 tysiącach egzemplarzy… w tydzień
Chociaż gra studia Deep Silver miała i wciąż ma swoje problemy, to bez wątpienia była jedną z najważniejszych premier ubiegłego roku.
Tym bardziej bolesna okazała się dla wielu fanów decyzja dewelopera, który postanowił udostępnić Metro Exodus ekskluzywnie platformie Epic Games Store. Była ona o tyle zaskakująca, że została podjęta w ostatniej chwili i to pomimo tego, że Valve zaczęło już zbierać zamówienia przedpremierowe. Tak czy inaczej, Steam musiał obejść się smakiem i to przez cały rok. Jak łatwo się domyślić po dacie premiery, czas ten minął 15 lutego, a produkcja znalazła się również w innych cyfrowych platformach, w tym ten największej i najpopularniejszej.
Jak się szybko okazało, naprawdę wielu graczy zdecydowało się poczekać na ten moment, co udowadniają wyniki uzyskane przez Metro Exodus w pierwszym tygodniu sprzedaży w tym sklepie. Bo chociaż gra była na rynku od roku, na Steam w ciągu tygodnia rozeszła się w nakładzie ok. 200 tysięcy egzemplarzy. Jak mówił podczas prezentacji zysków Lars Wingefors, CEO Embracer Group, czyli właściciela Deep Silver:
- Metro poradziło sobie na Epic świetnie i byłem bardzo zadowolony jego osiągnięciami na Epic Games Store, ale to nie znaczy, że nie jestem szczęśliwy z tego, jak radzi sobie na Steam, bo to były naprawdę świetne pierwsze dni. Byłem szczęśliwy, że już sprzedało się 200 tysięcy egzemplarzy, a co więcej zaskoczyło mnie ogromne zainteresowanie w jednym dużym azjatyckim kraju, który osiągnął wynik zbliżony do Ameryki.
Oczywiście nie trzeba był Sherlockiem Holmesem, żeby domyślić się, że chodzi tu o Chiny, które stały się dla Steam ogromnym i bardzo ważnym rynkiem - wystarczy tylko przypomnieć, że chiński jest drugim najpopularniejszym językiem na tej platformie. Przy okazji przypominamy też, że powoli zbliżamy się do zakończenia historii Metro Exodus, bo na rynek trafiło właśnie drugie i ostatnie rozszerzenie zatytułowane Sam’s Story, które wprowadza nowy świat i dużo innej zwartości.
Daniel Górecki - ITHardware.pl