Metaphor: ReFantazio zaoferuje ponad 40 archetypów postaci

Metaphor: ReFantazio to gra wyczekiwana przez wszystkich miłośników serii Persona oraz Shin Megami Tensei. Do sieci trafia coraz więcej informacji na jej temat. Autorzy opowiedzieli właśnie co nieco o systemie walki. Zapowiedzieli między innymi wprowadzenie ponad 40 archetypów postaci, podzielonych na 14 linii rodowych.

W skrócie:

  • W Metaphor: ReFantazio znajdziemy ponad 40 archetypów podzielonych na 14 linii rodowych.
  • Relacje z NPC-ami odblokowują nowe archetypy, podobnie jak w poprzednich grach studia Atlus (Persona i Shin Megami Tensei).
  • System Synthesis pozwala łączyć ataki archetypów w potężne umiejętności.

Atlus przedstawił nowe informacje na temat systemu walki w nadchodzącym Metaphor: ReFantazio. Autorzy zapowiedzieli, że w ręce graczy będzie mogło trafią aż ponad 40 archetypów postaci. Archetypy te, pełniące funkcję klas postaci, zostaną podzielone na 14 linii rodowych. Można nimi zarządzać w Akademii, przypominającej Velvet Room z serii Persona. Główny bohater odkrywa nowe archetypy poprzez nawiązywanie relacji z NPC-ami, także podobnie jak w Personie.

Reklama

Na razie dowiedzieliśmy się o istnieniu następujących archetpów:

  • Seeker
  • Mage
  • Thief
  • Brawler
  • Warrior
  • Knight
  • Healer
  • Commander
  • Gunner
  • Merchant
  • Faker
  • Masked Dancer (wyższy tier)
  • Summoner (wyższy tier)
  • Berserker (wyższy tier)
  • Magic Seeker (ewolucja Seekera)
  • Soul Hacker (ewolucja Magic Seekera)
  • Sniper (ewolucja Gunnera)
  • Dragoon (ewolucja Snipera)

Seeker, Mage, Thief, Brawler, Warrior, Knight, Healer, Commander, Gunner, Merchant oraz Faker to bardziej podstawowe archetypy. W miarę rozwoju relacji z NPC-ami gracze odblokowują te bardziej zaawansowane, takie jak Masked Dancer, Summoner czy Berserker. Na przykład linia Seekera zaczyna się od archetypu Seeker, który ewoluuje do Magic Seekera, a następnie do Soul Hackera. Każda ewolucja daje możliwość skorzystania z coraz potężniejszych zaklęć i umiejętności.

System archetypów łączy walkę z relacjami. To rozwinięcie mechaniki znanej z serii Persona oraz Shin Megami Tensei. Atlus wcześniej omówił zarówno system akcji podczas walki, jak i turowy system komend. W ostatniej prezentacji skupiono się na systemie komend, który stanowi ewolucję rozwiązań z Shin Megami Tensei 3. Pozwala na wykorzystywanie słabości wroga, aby zdobywać dodatkowe tury dla postaci gracza.

Członkowie drużyny mogą być ustawiani na froncie lub z tyłu w trakcie walki. Niektóre archetypy, takie jak magowie czy strzelcy, lepiej sprawdzają się za plecami. System Synthesis pozwala na łączenie ataków archetypów, aby tworzyć potężne umiejętności, które umożliwiają dostęp do nowych elementów lub typów ataków. W miarę rozwoju rozwoju fabuły i powiększenia drużyny (do aż siedmiu członków) gracze będą mieli wiele możliwości eksperymentowania z ustawieniami postaci.

Archetypy wpływają także na akcję podczas starć, na przykład poprzez zmianę broni do szybkich ataków na pojedynczych wrogów lub zaklęcia, które eliminują grupy słabych przeciwników. System archetypów jest kluczowy dla każdego elementu walki.

Metaphor: ReFantazio, podobnie jak gry z serii Persona, będzie zawierać moduł sieciowy. Pozwoli on graczom na porównywanie ustawień drużyny z innymi online i natychmiastowe dostosowywanie się. W efekcie powstanie coś w rodzaju społeczności.

Metaphor: ReFantazio zostanie wydana 11 października na Xbox Series X/S oraz PC. Jej data premiery została ogłoszona w kwietniu, a reżyser Katsura Hashino opisał grę jako "kulminację naszych RPG-ów".

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama