Mass Effect Legendary Edition - zobaczcie porównanie z oryginałem
BioWare i Electronic Arts wypuścili oficjalny zwiastun porównawczy do Mass Effect Legendary Edition, czyli zremasterowanej wersji kultowej space-opery. Materiał prezentuje bezpośrednie porównanie ulepszeń wprowadzonych przez twórców w ramach środowiska, postaci i efektów wizualnych.
BioWare zwiększyło limity silnika dotyczące rozmiarów tekstur, co pozwoliło na wykorzystanie tekstur o większej rozdzielczości. BioWare wykorzystało również AI w celu zwiększenia oryginalnych nieskompresowanych tekstur do zwiększenia czterokrotnie ich oryginalnych rozmiarów. Co więcej, Remaster zawiera bardziej nowoczesne techniki kompresji tekstur.
Dodatkowo twórcy poprawili także tekstury, aby tworzywa sztuczne, tkaniny i metale reagowały na światło w bardziej przekonujący sposób. Szkoda jednak, że nie zdecydowano się na implementację ray tracingu. Ponadto, BioWare ponownie wyrenderowało prerenderowane przerywniki w 4K. Deweloperzy poprawili także środowisko i niektóre assety.
BioWare zdecydowało się także poprawić większość kwestii, na które narzekali gracze, takie jak nieznośnie długie przejażdżki windą w pierwszych dwóch grach (te oczywiście były ukrytymi czasami ładowania i nierzadko potrafiły trwać ponad minutę).
Co więcej, Legendary Edition będzie zawierało podstawową zawartość dla jednego gracza oraz ponad 40 DLC, w tym rozszerzeń fabularnych, broni i zbroi ze wszystkich trzech gier. Wszystkie części działać mają też w 4K i 60 kl./s na konsolach oraz z odblokowanym frameratem na PC.
Różnice zaprezentowane na zwiastunie są naprawdę duże i dzięki nim trylogia nabierze bardziej współczesnego wyglądu. Mass Effect Legendary Edition debiutuje na rynku 14 maja tego roku.