Marvel’s Avengers wydłuża czas potrzebny do awansowania
Sieciowa gra akcji Marvel’s Avengers otrzyma 18 marca sporą aktualizację, wprowadzającą między innymi kolejną postać - Hawkeye’a - z własną ścieżką fabularną. Tego samego dnia twórcy z Crystal Dynamics wprowadzą także szereg innych zmian i nowości w podstawowych mechanizmach zabawy.
Mowa głównie o modyfikacjach w systemie zdobywania punktów doświadczenia. Wszystko to przełoży się na fakt, że awansowanie na kolejne poziomy będzie zajmowało więcej czasu. "Obecna krzywa doświadczenia nie jest w ogóle krzywa, lecz jest prostą linią" - czytamy w wyjaśnieniach.
Jak tłumaczą deweloperzy, w większości gier RPG liczba punktów doświadczenia rośnie wykładniczo wraz z kolejnym poziomem, ale w Marvel’s Avengers każdy poziom wymaga zebrania takiej samej liczby punktów doświadczenia. To przekłada się na problemy, jak za szybkie zdobywanie talentów.
"To może być przytłaczające dla graczy" - zauważają twórcy. W ramach zmian system pozostanie liniowy, ale tylko do około 25. poziomu doświadczenia (na 50 możliwych). Po przekroczeniu tego pułapu wymagania będą już właśnie rosły wykładniczo, by postępy były bardziej wartościowe.
W planach są także zmiany w mechanice zdobywania przedmiotów kosmetycznych, by usunąć z tego procesu element losowy. Zamiast skrzyń z losową zawartością lub sklepiku Chastity gracze będą mogli obrać przedmiot, który chcą odblokować - ale szczegóły na temat zmian nie zostały jeszcze podane.
Poza tymi zmianami i nową postacią, jednocześnie 18 marca ukaże się także aktualizacja, wprowadzająca natywne wsparcie dla dwóch konsol nowej generacji, a więc PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Ta odsłona była pierwotnie planowana na listopad ubiegłego roku, na premierę gry.
Gra oczywiście działa na tych urządzeniach już teraz, ale jedynie w ramach funkcji kompatybilności wstecznej. Lista nowości na nowe konsole nie jest jednak zbyt imponująca. Mowa po prostu o rozdzielczości dochodzącej do 4K na PS5 oraz Xbox Series X oraz do 1440p na Series S.