Mapa Grand Theft Auto V odtworzona w drukarce 3D
Amerykanin Dom Riccobene zdołał odtworzyć całą mapę Los Santos z Grand Theft Auto V w pomniejszonej skali i do tego celu wykorzystał drukarkę 3D.
Jak informuje serwis Eurogamer projekt był dość skomplikowany, a na jego wykonanie gracz potrzebował około 400 godzin. By całość odniosła sukces Riccobene musiał opracować specjalny skrypt dokładnie analizujący obecne w grze budynki czy inne elementy otoczenia.
Następnie testy programu przeprowadził w innej produkcji Rockstar Games, Red Dead Redempton 2 i po ich powodzeniu ruszył do pracy. Niestety oprogramowanie jest w stanie skanować teren w odległości maksymalnie 1 kilometra wokół bohatera i potrzeba było czasochłonnego gromadzenia danych polegający na żmudnym przesuwaniem bohatera po kolejnych fragmentach mapy. Potem należało wszystko skleić cyfrowo i przypisać rzeczywiste koordynaty Ziemi.
Do tego celu posłużyło zaawansowana aplikacja kryptograficzna, z kolei cała mapa 3D została stworzona z płytek, z czego drukowanie zajmowało średnio 1 godzinę na pojedynczy egzemplarz. Te bardziej zaawansowane potrzebowały nawet 12 godzin.