Mapa Grand Theft Auto V odtworzona w drukarce 3D

​Amerykanin Dom Riccobene zdołał odtworzyć całą mapę Los Santos z Grand Theft Auto V w pomniejszonej skali i do tego celu wykorzystał drukarkę 3D.

Jak informuje serwis Eurogamer projekt był dość skomplikowany, a na jego wykonanie gracz potrzebował około 400 godzin. By całość odniosła sukces Riccobene musiał opracować specjalny skrypt dokładnie analizujący obecne w grze budynki czy inne elementy otoczenia.

Następnie testy programu przeprowadził w innej produkcji Rockstar Games, Red Dead Redempton 2 i po ich powodzeniu ruszył do pracy. Niestety oprogramowanie jest w stanie skanować teren w odległości maksymalnie 1 kilometra wokół bohatera i potrzeba było czasochłonnego gromadzenia danych polegający na żmudnym przesuwaniem bohatera po kolejnych fragmentach mapy. Potem należało wszystko skleić cyfrowo i przypisać rzeczywiste koordynaty Ziemi.

Reklama

Do tego celu posłużyło zaawansowana aplikacja kryptograficzna, z kolei cała mapa 3D została stworzona z płytek, z czego drukowanie zajmowało średnio 1 godzinę na pojedynczy egzemplarz. Te bardziej zaawansowane potrzebowały nawet 12 godzin.

Riccobene podaje, że wydrukowanie wszystkie pochłonęło łącznie 125 godzin z życia. Sukces jest jednak kompletny, bowiem efekt finalny wygląda naprawdę imponująco i co ciekawe na tym fan serii nie zamierza poprzestawać. Zapowiedział już przygotowanie tego rodzaju mapy z Red Dead Redemption 2.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama