Lootboxy wygenerują 20 mld dolarów do 2025 roku - twierdzą analitycy
Zgodnie z raportem analityków do maksymalnie 2025 roku lootboxy mają wygenerować 20 miliardów dolarów przychodu. Jednak po największym boomie zainteresowanie otwieraniem skrzynek z losową zawartością zacznie spadać.
Lootboxy stały się bardzo popularnym narzędziem wśród graczy, którzy chętnie i niekiedy wręcz bez większej kontroli wydają pieniądze na otwieranie skrzynek z losowymi przedmiotami. Po premierze Star Wars: Battlefront II stały się one obiektem licznych debat ze strony polityków czy rozmaitych organizacji walczących m.in. z uzależnieniem od hazardu. Doszło nawet do sytuacji, w której Belgia i Holandia zakazały wykorzystywania tego rozwiązania w grach dystrybuowanych na ich terenie. Cios otrzymało wówczas szczególnie Electronic Arts, dla którego ten segment działalności stanowi istotną wartość.
Dotyczy to jednak nie tylko EA, ale innych wydawców chcących generować przygody również z mikrotpłatności, w tym lootboxów. Według prognoz firmy analitycznej Juniper skrzynki z dodatkowymi przedmiotami wygenerują 20 miliardów dolarów do 2025 roku. Eksperci zaznaczają, że do tego czasu ponad 230 milionów ludzi z całego świata kupi i otworzy lootboxy, a większość z nich będą stanowić użytkownicy mobilni.
Nic jednak nie trwa wiecznie i analitycy uważają, że po boomie mającym swoje apogeum w 2025 przychody ze skrzynek będą coraz mniejsze z powodu znużenia graczy tym modelem biznesowym oraz zaostrzenia przepisów. Przedstawiciele Juniper oczekują, że w ostatnim przypadku deweloperzy dostosują swoje usługi tak, żeby były one zgodne ze zmianach w przepisach.
Marcin Jeżewski - ITHardware.pl