Legacy of Kain: Soul Reaver ma 20 lat

​Zręcznościowa gra akcji Legacy of Kain: Soul Reaver ukazała się 16 sierpnia 1999 roku, co oznacza, że w ubiegły piątek zasłużony cykl świętował 20 urodziny. Dzisiaj pozostaje serią cenioną oraz kultową, ale - co ciekawe - nie doczekał się nigdy jakże popularnych obecnie remasterów czy remake’ów.

Za prace nad pierwszym tytułem odpowiadało studio Crystal Dynamics, które wsławić miało się dopiero za kilka lat, po przejęciu Tomb Raider od Core Design. Produkcja debiutowała na PC oraz na pierwszym PlayStation, a później konwersję na Dreamcasta przygotowało holenderskie Nixxes.

Legacy of Kain: Soul Reaver na dobre wprowadziło do świadomości graczy cały szereg postaci oraz elementów świata. Wcielaliśmy się w zdeformowanego ducha-wampira Raziela, obserwując akcję zazwyczaj w perspektywie trzeciej osoby, ale z możliwością dość swobodnego jej obracania.

Reklama

Główną "sztuczką" oraz ogromnym jak na ówczesne czasy wyzwaniem technicznym był fakt, że gracz mógł w dowolnej chwili przełączyć się pomiędzy dwoma "planami egzystencji", do rozwiązywania zagadek środowiskowych, pokonywania zamkniętych bram czy walki z niektórymi przeciwnikami.

Przygotowanie takiego systemu, w połączeniu z bardzo dużymi poziomami oraz ograniczeniem do minimum ekranów ładowania, było dla deweloperów z Crystal Dynamics wielkim problemem. Warto przypomnieć raz jeszcze, że był rok 1999, na długo przed popularyzacją gier z otwartymi światami.

Ta sama Amy Hennig odpowiadała później za równie udane sequele: Soul Reaver 2 czy Legacy of Kain: Defiance. Później przeszła do Sony Computer Entertainment, gdzie za sterami w Naughty Dog stworzyła jeszcze popularniejszą serią, odpowiadając za trzy pierwsze części Uncharted.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy