Kwiecień rekordowym miesiącem dla cyfrowej dystrybucji i GTA Online
SuperData potwierdza rekordowy miesiąc dla GTA Online oraz całej branży cyfrowej dystrybucji, który zyskał na pandemii koronawirusa.
Według statystyk SuperData kwiecień okazał się rekordowym miesiącem nie tylko dla systemu płatności w GTA Online, ale także całego rynku cyfrowej dystrybucji. Wpływy wyniosły bowiem 10,5 miliarda dolarów, co daje o 17 procent lepszy wynik niż w analogicznym czasie ubiegłego roku. Dla przykładu w marcu wydatki na cyfrową zawartość oscylowała na poziomie 10 mld dolarów.
Jak zauważają eksperci, jest to najlepszy rezultat w historii branży, aczkolwiek nie ulega wątpliwości, że dużą rolę odegrała tutaj trwająca pandemia koronawirusa, zmuszająca graczy do większej domowej izolacji i grania w gry wideo.
Co ciekawe, to tytuły dedykowane konsolom mogą pochwalić się największym wzrostem wynoszącym 42 procent rok do roku głównie z powodu premiery produkcji takich, jak Animal Crossing: New Horizons (3,6 mln kopii), Final Fantasy VII Remake (2,2 mln nabywców), Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered czy Resident Evil 3 (1,3 mln sprzedanych kopii).
Jeśli chodzi o rynek PC to urósł on o 12 procent, a mobilny o 14 procent. Liderem uzyskanych z mikropłatności przychodów pozostaje League of Legends, na drugim miejscu uplasował się Dungeon Fighter Online. Najlepszym miesiącem w historii może pochwalić się także GTA Online, który wygenerował rekordowy zarobek. Analityk SuperData oczekuje, że w następnych miesiącach gracze nadal będą kupować gry i inwestować w mikropłatności, a trend wzrostowy utrzyma się przez całe lato.
Natomiast w sytuacji, gdy pandemia powstrzyma ludzi od większej aktywności ogromnych przychodów, wydawcy mogą oczekiwać również jesienią. Do sukcesu Grand Theft Auto V zapewne przyczyni się darmowe rozdawnictwo na Epic Games Store, które przykuło uwagę niemałej liczby użytkowników.
Marcin Jeżewski - ITHardware.pl