Kto ma największe udziały w rynku?

Przy okazji publikacji raportu finansowego Ubisoft podzielił się danymi dotyczącymi światowego udziału wydawców w rynku pudełkowych gier w ubiegłym roku.

Ujawniono też listę najlepiej sprzedających się marek w tej generacji konsol. Zwycięzcy w obu kategoriach mogą być tylko jedni... Zaprezentowane liczby bazują na danych zebranych przez Chart-Track, Nielsena i NPD. Na fotelu lidera zasiada Activision Blizzard z udziałem na poziomie prawie 20%, co jest wzrostem znaczącym w porównaniu do 15,7% w 2011 roku.

Koncern zepchnął tym samym na drugą pozycję EA, które tym razem musi zadowolić się wynikiem 18,4% (wcześniej 19,7%). Na trzecim miejscu mamy Ubisoft z rezultatem 11,2% (wcześniej 8,8%).

Reklama

Firmy z największym udziałem w 2012 roku:

  1. Activision Blizzard - 19.5% (15.7%),
  2. Electronic Arts - 18.4% (19.7%),
  3. Ubisoft - 11.2% (8.8%),
  4. Nintendo - 10.8% (12.4%),
  5. Take-Two - 6.4% (4.8%),
  6. Microsoft - 5% (4.8%),
  7. Sony - 3.5% (5.3%),
  8. THQ - 3.3% (4.9%),
  9. Warner Bros. - 3.3% (3.7%),
  10. Capcom - 2.4% (1.2%).

Activision tryumfuje również w zestawieniu dwudziestu najlepiej sprzedających się marek w tej generacji konsol (w latach 2005-2012). Choć na liście aż sześć wydawanych jest przez EA, to na pierwszym miejscu znalazło się Call of Duty. Na drugim uplasował się wąsaty hydraulik Mario, a na trzecim seria FIFA.

20 najlepiej sprzedających się marek tej generacji konsol (lata 2005-2012):

  1. Call of Duty,
  2. Mario,
  3. FIFA,
  4. Wii Fit (zestaw z konsolą wliczone),
  5. Assassin’s Creed,
  6. Guitar Hero,
  7. Halo,
  8. Madden NFL,
  9. The Sims,
  10. Need for Speed,
  11. Battlefield,
  12. Just Dance,
  13. Rock Band,
  14. Mario Kart Wii,
  15. Lego,
  16. Grand Theft Auto,
  17. World of Warcraft,
  18. WWE,
  19. The Elder Scrolls,
  20. Sonic.
CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Ubisoft | Activision Blizzard | Electronic Arts
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama