Kto ma największe udziały w rynku?
Przy okazji publikacji raportu finansowego Ubisoft podzielił się danymi dotyczącymi światowego udziału wydawców w rynku pudełkowych gier w ubiegłym roku.
Ujawniono też listę najlepiej sprzedających się marek w tej generacji konsol. Zwycięzcy w obu kategoriach mogą być tylko jedni... Zaprezentowane liczby bazują na danych zebranych przez Chart-Track, Nielsena i NPD. Na fotelu lidera zasiada Activision Blizzard z udziałem na poziomie prawie 20%, co jest wzrostem znaczącym w porównaniu do 15,7% w 2011 roku.
Koncern zepchnął tym samym na drugą pozycję EA, które tym razem musi zadowolić się wynikiem 18,4% (wcześniej 19,7%). Na trzecim miejscu mamy Ubisoft z rezultatem 11,2% (wcześniej 8,8%).
Firmy z największym udziałem w 2012 roku:
- Activision Blizzard - 19.5% (15.7%),
- Electronic Arts - 18.4% (19.7%),
- Ubisoft - 11.2% (8.8%),
- Nintendo - 10.8% (12.4%),
- Take-Two - 6.4% (4.8%),
- Microsoft - 5% (4.8%),
- Sony - 3.5% (5.3%),
- THQ - 3.3% (4.9%),
- Warner Bros. - 3.3% (3.7%),
- Capcom - 2.4% (1.2%).
Activision tryumfuje również w zestawieniu dwudziestu najlepiej sprzedających się marek w tej generacji konsol (w latach 2005-2012). Choć na liście aż sześć wydawanych jest przez EA, to na pierwszym miejscu znalazło się Call of Duty. Na drugim uplasował się wąsaty hydraulik Mario, a na trzecim seria FIFA.
20 najlepiej sprzedających się marek tej generacji konsol (lata 2005-2012):
- Call of Duty,
- Mario,
- FIFA,
- Wii Fit (zestaw z konsolą wliczone),
- Assassin’s Creed,
- Guitar Hero,
- Halo,
- Madden NFL,
- The Sims,
- Need for Speed,
- Battlefield,
- Just Dance,
- Rock Band,
- Mario Kart Wii,
- Lego,
- Grand Theft Auto,
- World of Warcraft,
- WWE,
- The Elder Scrolls,
- Sonic.