Konsolowe mody do Baldur’s Gate 3 biją rekordy - chwile po premierze

Larian Studios znowu ma powody do świętowania. Tym razem chodzi o sukces niedawnego wprowadzenia wsparcia dla modyfikacji na konsolowych wersjach Baldur’s Gate 3.

Pecetowa wersja Baldur’s Gate 3 wspiera modyfikacje od sierpnia - użytkownicy korzystający z tej wersji mają dostęp do Managera Modów i całego spektrum narzędzi do modowania. Jednak gracze konsolowi oraz Ci, którzy korzystają z komputerów Mac mogą się nimi cieszyć od zaledwie kilku dni. Jednak wygląda na to, że decyzja o udostępnieniu modów na konsolach była strzałem w dziesiątkę. Infografika udostępniona na oficjalnych kanałach social media Larian mówi o ponad 1,7 miliona modów pobranych w ciągu zaledwie pierwszych 24 godzin od momentu wydania. Oczywiście w porównaniu do 22 milionów na pecetach może się to wydawać niewielką liczbą, ale coś mi mówi, że na konsolach to dopiero początek.

Reklama

Liczby zaprezentowane przez Larian mówią same za siebie. Ponad 40 procent ogólnej liczby graczy Baldur’s Gate 3 ma już dostęp do modów, stworzono już ponad 2000 nowych, a liczba twórców zbliża się do 800. Co prawda zdecydowana większość tworzonych modyfikacji zadziała póki co jedynie na pecetach, ale ponad 70 z nich to wersje konsolowe, ale już zapowiedziano, że wkrótce do publicznej dystrybucji zostaną dopuszczone kolejne.

W zeszłym miesiącu pojawiła się informacja, że jest szansa na wprowadzenie do gry klasycznej wersji walki, znanej z poprzednich odsłon i polegającej na połączeniu starć w czasie rzeczywistym z możliwością pauzowania. Oczywiście jest to również dzieło jednego z modderów, jednak na jego oficjalną premierę będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Na razie pojawiła się wczesna wersja - o dokładnym terminie premiery wersji finalnej póki co nic nie wiadomo.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Baldur's Gate 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy