Kingdoms of Amalur z datą premiery i dodatkiem
Ujawniony na początku czerwca remaster Kingdoms of Amalur: Reckoning z 2012 roku otrzymał oficjalne potwierdzenie - od razu z datą premiery. Co równie interesujące, zapowiedziano także całkiem nowe rozszerzenie, choć studio odpowiedzialne za produkcję nie istnieje już od wielu lat.
Odświeżona wersja produkcji debiutuje 8 września na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Poza ładniejszą grafiką obiecano także "doszlifowaną rozgrywkę" - cokolwiek to może oznaczać - oraz dostęp do wszystkich wydanych w przeszłości DLC bez dodatkowych opłat, w zestawie z grą.
Jeśli o nowym rozszerzeniu mowa to, nosi ono tytuł Fatesworn i ukaże się w 2021 roku. To na razie wszystkie detale, jakie ujawnił wydawca, firma THQ Nordic. Nie wiemy na przykład, kto zajmie się pracami nad dodatkiem, co wydaje się być informacją kluczową - twórcy oryginału nie istnieją.
Zaraz po premierze w 2012 roku gra została ciepło przyjęta, chwalona za interesujący świat fantasy do zwiedzenia, a także udany system walki. To nie przełożyło się jednak na sprzedaż. Ta po 90 dniach od debiutu wyniosła około 1,2 miliona egzemplarzy, lecz do zwrotu kosztów potrzebowano 3 mln.
Pełne gwiazd 38 Studios znalazło się w tarapatach finansowych. Za kreację świata odpowiadał słynny pisarz Robert Salvatore oraz Todd McFarlane, twórca komiksowego Spawna. Do prac zaangażowano też głównego projektanta TES 4: Oblivion - Kena Rolstona. Wszystko to nie pomogło.
Kłopoty polegały na tym, że studio pozyskało sporą pomoc finansową od stanu Rhode Island, gdzie miało siedzibę. Urzędnicy chcieli odzyskać pieniądze, co zakończyło się bankructwem i batalią sądową. Założyciel firmy i były baseballista - Curt Schilling - wyprzedał nawet kolekcję pamiątek.
Na początku czerwca projekt ujawniano na karcie produktu w sklepie Microsoftu. Wtedy jako datę premiery podawano 11 sierpnia, co może sugerować, że doszło do pewnego opóźnienia lub innej zmiany planów. Prawa do marki w 2018 roku od Electronic Arts przejęło właśnie THQ Nordic.