Kingdom Come: Deliverance – twórcy prezentują system walki
Warhorse Studios, czeskie studio zajmujące się tworzeniem gry Kingdom Come: Deliverance, zamieściło niedawno w sieci nowy filmik. Daniel Vavra, dyrektor kreatywny, i Victor Bocan, główny projektant zagłębiają się w szczegóły systemu walki, który został zaimplementowany w produkcji.
W zaprezentowanym materiale video pracujące nad grą osoby znajdują się w pomieszczeniu stylizowanym na średniowieczną zbrojownię. Ma to podkreślić najważniejszą cechę, którą otrzymać miał autorski system walki - realizm. Jednocześnie pozwala na zobrazowanie, jakimi typami broni będzie można posługiwać się w czasie rozgrywki i jak prezentują się w rzeczywistości.
Twórcy starali się oddać w grze realną fizykę wyprowadzania i przyjmowania ciosów. System opiera się na trzech rodzajach ataków - cięciach, pchnięciach i kopnięciach, a przeprowadzać natarcie da się z pięciu kierunków - celując w głowę, z góry z lewej i prawej strony, a także analogicznie z obu stron od dołu. Mają pojawić się również ciosy specjalne.
Zachowano też różnice pomiędzy typami uzbrojenia. Miecze są relatywnie drogie, a topory i maczugi powolne oraz krótkie, choć mimo to skuteczne. Ukazana zostaje również broń drzewcowa, a także dystansowa. Twórcy podkreślają jednakże, iż nie tylko ofensywa będzie mieć znaczenie. Ważna będzie też wytrzymałość pancerza, tarczy oraz przemyślane dysponowanie wytrzymałością i opieranie się na kontrataku. Aby zapewnić sobie poprawne oddanie historycznych starć, autorzy zatrudnili ekspertów od sztuk walki, którzy pomogli im w pracach nad grą.
O tym, jak poradziło sobie czeskie studio z realistycznym przedstawienie średniowiecza, gracze będą mogli się przekonać 13 lutego 2018 roku.