Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Karcianka Artifact straciła 97 procent graczy w dwa miesiące

​Można już bezpiecznie przyznać, że Valve nie osiągnęło zbyt wielkiego sukcesu wraz ze swoją karcianką Artifact, z akcją umieszczoną w uniwersum popularnego Dota 2. Jak dopatrzyli się fani, produkcja straciła 97 procent użytkowników w zaledwie dwa miesiące od listopadowej premiery.

Tytuł ukazał się w pełnej wersji w dniu 28 listopada, lecz błyskawicznie zaczął tracić na popularności, co potęgowały tylko kontrowersje związane z płatnościami cyfrowymi i podstawowymi założeniami rozgrywki. Już 6 grudnia z zabawy zrezygnowało 60 procent graczy, którzy sprawdzili tytuł.

Reklama

Teraz jest już tylko gorzej. Jak wynika z danych zbieranych przez serwis SteamCharts, wczoraj liczba jednocześnie zalogowanych użytkowników spadła do zaskakująco niskiej liczby zaledwie 1639 graczy. Oznacza to zmniejszenie się bazy fanów o 97 procent od dnia debiutu pod koniec listopada.

W dniu 21 grudnia Artifact otrzymało sporą aktualizację, która tymczasowo wywołała wzrost zainteresowania, lecz liczba graczy natychmiast wróciła z powrotem do spadania. Tylko ostatnie 30 dni to zmniejszenie się liczby użytkowników o ponad 55 procent, ze średnią na poziomi 5 tys. osób.

Wśród czynników wpływających na taki stan rzeczy wymienia się między innymi system dystrybucji. W odróżnieniu od darmowego Hearthstone, za Artifact musimy najpierw zapłacić - 75,99 zł - a następnie nie brakuje transakcji cyfrowych, które w oczach fanów są zbyt drogie.

Dość powiedzieć, że dopiero we wspomnianej aktualizacji z 21 grudnia wprowadzono możliwość awansowanie na kolejne poziomy doświadczenia i pozyskiwania paczek z kartami za darmo. Wszystko to sprawia, że przyszłość produkcji stoi obecnie pod znakiem zapytania.

Wspomniana łatka z grudnia i związany z nią wzrost zainteresowania pokazuje, że istnieje potencjał na odwrócenie obecnego trendu spadkowego. Możliwe jednak, że jeśli odpływu użytkowników nie da się zatrzymać, to Valve będzie musiało wkrótce podjąć decyzję o przejściu na model Free to Play.

Dowiedz się więcej na temat: Artifact

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje