Już wiemy, ile jest warty tegoroczny rynek gier wideo. Liczby robią wrażenie

​Jeszcze kilka miesięcy temu przewidywano, że dochód branży gier wideo wyniesie w 2019 roku ponad 150 miliardów dolarów, ale szacunki właśnie zostały zweryfikowane.

W czerwcu tego roku w specjalnym raporcie przygotowanym przez Newzoo można było przeczytać, że spodziewany tegoroczny dochód branży gier wideo to 152,1 mld dolarów, co oznacza wzrost o 9,6% względem ubiegłego roku. Dziś dowiedzieliśmy się jednak, że liczby te trzeba było nieco zweryfikować i ostatecznie mówimy o wyniku 148,8 mld dolarów, czyli wzroście o 7.2% względem 2018 roku. Teoretycznie różnica jest nieduża, ale znacząca, bo wystarczy wziąć pod uwagę, że za jej równowartość można spędzić ponad rok na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej!

Reklama

Zdaniem specjalistów Newzoo wynika to z mniejszego niż zakładali wzrostu segmentu gier konsolowych - pierwotne założenia mówiły o wyniku 47,9 mld dolarów, tymczasem ostatecznie mamy do czynienia z wartością na poziomie 45,3 mld dolarów, czyli wzrostem o 7,3% w stosunku rok do roku. W przypadku rynku gier PC i mobilnych też potrzebne były korekty, ale zdecydowanie mniejsze i na dzień dzisiejszy mówimy tu o wynikach odpowiednio 35.3 mld USD (+2.8% wzrost względem ubiegłego roku) oraz 68,2 mld USD (+9.7% wzrost względem ubiegłego roku).

Jak łatwo jednak zauważyć, nie ma tu żadnych powodów do niepokoju, bo wszystkie segmenty rynku gier wideo notują wzrosty w stosunku do roku poprzedniego i jak szacuje Newzoo, przed 2022 rokiem będziemy już mówić o rocznym dochodzie na poziomie 189,6 mld USD, z czego 80% stanowić będą w sumie produkcje konsolowe i mobilne. Warto też podkreślić, że choć pozycja ta była mocno zagrożona, głównie przez różne zabiegi mające na celu ograniczenie czasu grania nieletnim, to Chiny zachowały tytuł największego gamingowego rynku na świecie i nie ustąpiły Stanom Zjednoczonym.

Nie bez znaczenia jest również informacja, że gry mobilne odpowiadają już za 46% całego rynku gier wideo, głównie za sprawą takich krajów, jak Japonia, Korea Południowa i Ameryka Północna. Specjaliści spodziewają się jednak, że rozwój tej branży nastąpi głównie za sprawą takich rynków wschodzących, jak Bliski Wschód, Ameryka Łacińska, Indie i Azja Południowo-Wschodnia, gdzie ciągle rośnie dostęp do mobilnego internetu i smartfonów w przystępnych cenach, co prowadzi do znacznego zwiększenia grona mobilnych graczy. No to co, partyjka w Fortnite?

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fortnite
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy