Już sześć pecetowych gier z 2015 przebiło milion sprzedanych kopii
Platforma dla graczy Valve, pomimo rosnącej konkurencji, zdaje się nie tracić na popularności. Liczby nie kłamią. Zresztą przekonajcie się sami.
Siergiej Galjonkin z portalu SteamSpy wydaje się bezustannie pracować nad wyciąganiem danych z trzewi internetowego sklepu Valve. Dostarczył kolejną porcję ciekawych danych - dzięki nim dowiedzieliśmy się, jakie tegoroczne tytuły przebiły milion sprzedanych kopii, a jakie granicę pół miliona. Trzy pełne wersje i trzy early accessy. Do pecetowego One Million Clubu dołączyły następujące tytuły z tego roku:
- Grand Theft Auto V (bądźmy szczerzy, dziwna byłaby nieobecność tej gry na liście)
- Rocket League (to z kolei zaskoczenie - gra zyskała sobie ostatnio mnóstwo fanów, ale nie spodziewałem się, że tak szybko dobije sześciu zer)
- Cities: Skylines (o czym wiemy już od kwietnia, Paradox zresztą potrzebował tygodnia na sprzedanie 500 tysięcy kopii)
- Ark: Survival Evolved (twórcy pochwalili się milionem w lipcu)
- H1Z1 (zombie early accessy chyba nigdy nie przestaną być szalenie popularne)
- Besiege (dla mnie to kolejne zaskoczenie - czyżby fanów oblężeń było więcej, niż się spodziewałem?)
Kolejne sześć tytułów to gry, których sprzedaż szacuje się między 500 tysiącami a milionem:
- Dying Light
- Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Stranded Deep
- Killing Floor 2
- Total War: Attila
- Pillars of Eternity
Polskie tytuły mocno stoją. Oczywiście można zakrzyknąć "dlaczego nasz rodak wiedźmin nie jest w milionowym klubie", ale trzeba zwrócić na uwagę na to, że lwia częsć pecetowych kopii rozeszła się na GOG.com.
Jedyna ciekawostka tutaj to chyba Stranded Deep - Killing Floor i Total War mają bardzo wierne grupy fanów, a Pillarsy dorobiły się przed premierą reputacji mesjasza zachodnich erpegów. Szacowane dane sprzedaży na Steamie możecie sprawdzać sami TUTAJ.