Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Jak stworzyć 80-godzinną grę dla niewidomych? Ekspert proponuje deweloperom kilka rozwiązań

Czy jest szansa, że niewidomi gracze dostaną dłuższe, bardziej rozbudowane produkcje? /ITHardware.pl

​Czy jest szansa aby w przyszłości stworzono duże gry dla osób niewidomych? Brandon Cole podsuwa deweloperom rozwiązania, dzięki którym również ta grupa użytkowników mogłaby odpalić wybrany tytuł.

Reklama

Gry wideo przyciągają nie tylko zdrowych fizycznie użytkowników, ale również tych z różną niepełnosprawnością. Produkcje dedykowane osobom niewidomym to nadal dość ciężki temat, z kolei spora część ludzi nie wyobraża sobie, aby taki wysokobudżetowy tytuł mógł w ogóle powstać. Do sprawy w specjalnym felietonie postanowił odnieść się Brandon Cole, który jest niewidomy i udziela porad deweloperem pracującym przy grach wideo.

Na przykładzie 80-godzinnej produkcji postanowił on podzielić się wskazówkami mającymi pomóc dostosować gry do niepełnosprawnych użytkowników. Oczywiście w tym przypadku kluczowym problemem jest brak możliwości zobaczenia kierowanej postaci oraz tego, co dzieje się na ekranie monitora. Jak rozwiązać rzeczoną kwestię np. w dużym, otwartym świecie gry?

Reklama

Otóż tutaj jedno z dość ciekawych rozwiązań posiada ubiegłoroczny hit Red Dead Redemption 2 oferujący tryb kinowy, w którym bohater automatycznie udaje się do celu. Innym sposobem są też dźwięki podpowiadające jaką ścieżką trzeba podążać - działałby one po wciśnięciu odpowiedniego przycisku lub pozostawały aktywne na stałe. Przytoczona zautomatyzowana opcja ma jednak pewną wadę mianowicie w pierwszej kolejności należy ustawić punkty orientacyjne, którymi postać by się poruszała.

Najważniejsze jest więc odpowiednie dostarczenie informacji i tutaj znów z pomocą przychodzi audio kierujące gracza według punktów na mapie. W opinii Cole'a autorzy muszą zaimplementować dźwięki pozycyjne pozwalające unikać przeszkód, przedmiotów czy wskazujące wybrane budynki.

Ekspert mówi, że istotna jest też obecność lektora czytającego wszelkie opcje dialogowe, poszczególne opisy na przykład zadań. Należy przyznać, że propozycje przedstawione przez Brandona Cole wydają się oczywiste i sensowne. Niewidomi użytkownicy także chcą grać w pełne pasjonujących przygód produkcje i miejmy nadzieję, że w przyszłości doczekają się bogatego katalogu tytułów z odpowiednimi narzędziami ułatwiającymi rozgrywkę.

Autor: Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

Dowiedz się więcej na temat: Red Dead Redemption 2

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje