Jak Polacy ulepszają Call of Duty. Kulisy pracy Infinity Ward Poland
Polska odegrała kluczową rolę w powstawaniu Call of Duty: Black Ops 6, które zadebiutowało tuż przed premierą PlayStation 5 Pro. Krakowskie studio Infinity Ward Poland to miejsce, w którym rozwijano najnowocześniejsze technologie napędzające tę kultową serię.
W skrócie:
- Polska siedziba Infinity Ward odegrała ważną rolę w rozwoju Black Ops 6. Kraków był sercem prac nad technologiami wizualnymi.
- PS5 Pro wprowadza szereg ulepszeń do Black Ops 6, takich jak PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) czy Screen-Space Global Illumination (SSGI).
- Zespół Digital Foundry odwiedził Infinity Ward Poland, aby zobaczyć kulisy pracy nad grą.
Nie wszyscy gracze zdają sobie sprawę, jak istotną rolę odegrała Polska w powstawaniu Call of Duty: Black Ops 6. Krakowskie studio Infinity Ward Poland stało się jednym z kluczowych ośrodków rozwoju technologicznego dla serii. Podczas wizyty zespołu Digital Foundry w krakowskiej siedzibie firmy zaprezentowano szczegóły technologii, które podniosły poprzeczkę dla tego tytułu.
Call of Duty: Black Ops 6, które zostało wydane w kluczowym momencie - tuż przed premierą PlayStation 5 Pro - wykorzystuje innowacyjne rozwiązania, które pozwoliły na wykrzesanie pełni potencjału nowego sprzętu. Dzięki pracy polskiego zespołu gra zyskała na szacie wizualnej i rozwiązaniach technicznych.
Nowa generacja konsol przyniosła szereg ulepszeń wizualnych, które zadebiutowały właśnie w Black Ops 6. PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) to jedna z kluczowych technologii, dzięki której gra osiąga dynamiczną rozdzielczość 4K z zachowaniem płynności obrazu. Globalne oświetlenie, cieniowanie oraz odbicia ekranowe również przeszły znaczącą ewolucję.
Krakowski zespół opracował zaawansowane metody symulacji światła, w tym Screen-Space Global Illumination (SSGI). Technika ta pozwala na realistyczne odwzorowanie odbić światła między obiektami, dzięki czemu sceny mają bardziej naturalny wygląd. W efekcie każda misja, od ciasnych korytarzy po rozległe pola bitew, zyskuje na immersji.
Podczas wizyty w krakowskim biurze Digital Foundry miało okazję zajrzeć za kulisy pracy studia. Jednym z najciekawszych elementów był "biały pokój" - laboratorium, w którym każda funkcja silnika gry jest testowana w izolacji. Symulacja oświetlenia, deformacja terenu czy efekty cząsteczkowe są analizowane i udoskonalane, zanim trafią do gry.
Weather Grade Volumes (WGV) to kolejna innowacja, która wyróżnia Black Ops 6. System ten pozwala na odwzorowanie realistycznych śladów błota, wody czy śniegu na postaciach i otoczeniu. W kampanii te detale dodają realizmu, a w trybie multiplayer mogą nawet zdradzać miejsce ostatniego pobytu przeciwnika.
Deformowalne tereny, w tym ślady na śniegu czy trawie, to jeden z efektów pracy zespołu w Krakowie. Dzięki zaawansowanym technikom tessalacji gracze mogą zostawiać trwałe ślady na powierzchniach. Dodano również zaawansowane efekty związane z wodą i szkłem. W Black Ops 6 każde rozbicie szyby jest unikalne, a jej struktura zmienia się w zależności od liczby i siły uderzeń.
Nie można też zapomnieć o symulacji warunków pogodowych. Na przykład oleiste ślady po wybuchach czy krople deszczu osiadające na postaciach są efektem precyzyjnych obliczeń voxelowych. To drobiazgi, które w dynamicznej rozgrywce mogą umknąć uwadze, ale świadczą o ogromnym zaangażowaniu zespołu.
Wersja gry na PS5 Pro oferuje również tryb VRR z technologią anti-lag, opracowaną wspólnie z Sony. Dzięki temu gra działa płynniej, zmniejszając opóźnienia między ruchem kontrolera a obrazem na ekranie. To innowacyjne rozwiązanie wykorzystuje "niewykorzystany czas klatki", co pozwala osiągnąć większą płynność w wymagających scenach.
W trybie 120 Hz Black Ops 6 rezygnuje z niektórych ulepszeń wizualnych, aby skupić się na maksymalnej płynności obrazu. Gracze mogą cieszyć się stabilnym działaniem w 120 klatkach na sekundę, co znacząco wpływa na komfort rozgrywki, szczególnie w trybie wieloosobowym.
Call of Duty: Black Ops 6 to projekt globalny, nad którym pracowały zespoły z całego świata, ale to właśnie Polska odegrała wyjątkową rolę w jego powstawaniu. Krakowskie studio Infinity Ward Poland stało się kluczowym punktem na mapie technologicznej rozwoju serii.
A Call of Duty: Black Ops 6 to oczywiście przede wszystkim multiplayer. W naszej recenzji skupiliśmy się na trybie wieloosobowym. Autor tekstu podsumował grę tymi słowami: