Interaktywny doradca podpowie, co kupić na Steamie
Valve zdradziło, że każdego roku przygotowuje multum eksperymentów, które mają za zadanie usprawnić Steam. Zdecydowana większość z nich nigdy nie trafia ostatecznie na platformę, lecz teraz firma postanowiła szerzej podzielić się swoimi pomysłami, za pośrednictwem sekcji Steam Labs.
Na dobry początek otrzymujemy trzy koncepty, wszystkie z zadaniem zwiększenia sprzedaży na Steamie. Są sześciosekundowe trailery każdej gry, automatyczny program na temat nowych produkcji w ofercie, a także "podpowiadacz", z rekomendacjami prosto od sztucznej inteligencji.
Wydaje się, że najciekawsza jest właśnie ta ostatnia opcja. Specjalne algorytmy przyglądają się, ile czasu spędziliśmy w różnych tytułach, a następnie sugeruje na bazie zgromadzonych i przeanalizowanych informacji, jakie inne produkcje mogą przypaść nam do gustu.
"Jedną z zalet Steama jest obszerny katalog z prawie wszystkich gatunków, tworzonych przez dużych i małych producentów. Użytkownicy twierdzą, że przy tak szerokim wachlarzu tytułów pomocne byłoby narzędzie, które pomogłoby znaleźć gry odpowiadające upodobaniom" - opisuje Valve.
Możemy też dostosować pewne parametry, by możliwe było ograniczenie wyników do gier opublikowanych w określonym przedziale czasowym i dostosowanie ich poziomu popularności. Można też wybrać, czy chcemy widzieć gry mainstreamowe, czy nieznane perełki.
"To, że ktoś dużo gra w Beat Saber, nie oznacza, że powinniśmy mu rekomendować wyłącznie muzyczno-rytmiczne gry VR. Nasz model podchodzi do tego inaczej. Ignoruje on większość typowych danych gry takich jak gatunek lub cena" - wyjaśnia Valve w opisie nowatorskiego systemu.
"Zamiast tego bierze pod uwagę gry, w które gracie oraz te, w które grają inni użytkownicy, a następnie przedstawia sugestie oparte na decyzjach użytkowników Steam. Chodzi o to, że jeżeli gracze z podobnymi zachowaniami w grze do waszych zagrają w inną grę, której jeszcze nie wypróbowaliście, to prawdopodobnie będzie ona też dobrą rekomendacją dla was".