Intel Extreme Masters Katowice pobiło wszelkie rekordy popularności
Electronic Sports League Polska oraz Intel poinformowały, iż Intel Extreme Masters Katowice było najlepiej oglądanym wydarzeniem e-sportowym w historii tej dyscypliny.
Transmisje z turniejów Intel Extreme Masters oraz EMS One CS:GO Katowice pobiły wszystkie ustanowione wcześniej rekordy oglądalności. Finał turnieju League of Legend pomiędzy KT Rolster Bullets (Korea Południowa) a Fnatic w jednym momencie oglądało ponad 511 000 osób, co jest najlepszym wynikiem oglądalności pośród wszystkich transmisji realizowanych przez ESL.TV. Poprzedni rekord został ustanowiony podczas rozgrywek Intel Extreme Masters Kolonia, w listopadzie 2013 roku i wynosił 302 000 osób.
"Niewiele ponad sześć czy siedem lat temu byliśmy niezmiernie szczęśliwi gdy pojedynczy mecz śledziło 12 000 osób" - mówi Michał Blicharz, Dyrektor Zarządzający d.s. ProGamingu w ESL. "Dziś 12 000 osób śledziło na żywo zmagania najlepszych graczy na świecie podczas Intel Extreme Masters Katowice a kolejne setki tysięcy przed ekranami swoich komputerów" - dodaje.
Jednoczesna, najwyższa oglądalność na platformie Twitch (Peak Concurrent Viewership) we wszystkich grach wyniosła 643 000 osób. Jest to kolejny rekord ESL.TV pobity podczas IEM Katowice. Poprzedni rekord został również ustanowiony w Katowicach podczas ubiegłorocznej edycji. Wtedy szczyt oglądalności wyniósł 318 000 osób. Według szacunków, transmisja w Azji przekroczyła ponad 1 000 000 osób oglądających jednocześnie stream.
Widzowie z ponad 180 krajów uruchomili transmisję w sumie 23 164 454 razy oraz spędzili łącznie 12 648 666 godzin śledząc relacje na żywo, prawie podwajając wynik osiągnięty podczas siódmego sezonu Intel Extreme Masters, którego finał odbył się w Hanowerze. Twitch.tv, największa platforma streamingowa na świecie dla graczy informuje, iż Intel Extreme Masters był największym sukcesem w historii istnienia firmy.
"Rozgrywki e-sportowe przyciągają uwagę ludzi na całym świecie I rywalizują z tymi, które są dostępne w telewizjach tradycyjnych I konkurują z nimi swoją oglądalnością" - mówi Stuart Saw, Dyrektor Regionalny, EMEA, Twitch. "Intel Extreme Masters World Championship jest jednym z najważniejszych wydarzeń w całej branży e-sportowej, znanym z wysokiego poziomu gier, bardzo dobrej produkcji telewizyjnej oraz niesamowitej atmosfery! Dla potwierdzenia muszę stwierdzić iż Counter-Strike: Global Offensive osiągnął najlepszą oglądalność w historii a turniej League of Legends plasuje się w ścisłej czołówce pod względem pojedynczych oglądających" - dodaje Saw.
"Hashtag #IEM do czerwoności rozgrzał sieci społecznościowe, - Facebook, Twitter, Instagram, Google+. W ciągu tygodnia, w którym odbywał się światowy finał Intel Extreme Masters dyskusja o wydarzeniu dotarła do ponad 20 mln użytkowników na całym świecie, co jest niebagatelnym również rekordowym wynikiem. Można ją było śledzić na bieżąco dzięki monitoringowi dostępnemu na stronie http://pl.intelextrememasters.com/monitoring/" - dodaje Juliusz Kornaszewski, PR Manager CEE w Intelu.