Imperator: Rome kolejną strategią od firmy Paradox Interactive
W miniony weekend Paradox Interactive zapowiedziało nową grę od własnego studia - strategię Imperator: Rome.
Produkcja jest pierwszym od dawna tytułem firmy osadzonym w czasach starożytności. Akcję osadzono na obszarze wokół Morza Śródziemnego - gracze otrzymają możliwość pokierowania wszystkimi nacjami zlokalizowanymi na wspomnianym terenie.
Rozgrywka rozpocznie się w 302 roku przed naszą erą, a więc w pierwszych czasach funkcjonowania Imperium Rzymskiego. Jak nietrudno się domyślić, pojawi się opcja zmodyfikowania biegu historii, by na przykład sprawić, że władzę nad królestwem Aleksandra przejmie tylko jedna osoba.
Odpowiedzialni za projekt developerzy - twórcy gier z cyklu Europa Universalis i Crusader Kings - podkreślają, że przygotowują najbardziej szczegółową mapę w historii produkcji Paradox Interactive. Zaznaczono, że lokacja rozciągnie się od Słupów Heraklesa po Indie.
W planach jest szereg postaci wyróżniających się unikalnymi cechami i umiejętnościami, które jednak ulegną zmianie wraz z postępami w zabawie. Bohaterowie - ozdobieni portretami utrzymanymi w bardziej rzeczywistym stylu - spełnią różne funkcje: zajmą się kierowaniem państwem i zarządzaniem prowincjami oraz staną na czele armii i floty.
Ludność w grze podzielono na cztery typy - obywateli, wolnych ludzi, członków plemienia i niewolników. Wszyscy otrzymają własne wierzenia i zasady postępowania. Podczas zabawy gracze staną przed koniecznością zadbania o satysfakcję i szczęście podkomendnych - inaczej wygrana może okazać się dużym wyrwaniem.
Każda kultura będzie charakteryzowała się odrębnymi tradycjami militarnymi. Zróżnicowane podejścia do prowadzenia wojny pozwolą skorzystać ze specjalnych bonusów, zdolności oraz jednostek. Poza tym pojawią się rozmaite taktyki bitewne, wybierane przed potyczkami.
Podczas rozgrywki gracze obiorą różne systemy rządzenia. Twórcy oddadzą do dyspozycji republikę z dużym znaczeniem senatu, monarchię, gdzie istotny jest król i dwór władcy, a także system plemienny, w którym trzeba odpowiadać przed klanem.
Uczestnicy zmagań zmierzą się nie tylko z wrogimi państwami, ale i innymi zagrożeniami. Przykładowo posiadane tereny splądrują lub przejmą hordy barbarzyńców, a nielojalni zarządcy i generałowie wypowiedzą posłuszeństwo, wywołując bunt.
Developerzy zamierzają też zaimplementować funkcję udoskonalania prowincji poprzez wznoszenie kolejnych budynków, dróg oraz struktur obronnych. W powstającej strategii znajdzie się też mechanizm związany z handlem.
Dokładna data premiery Imperator: Rome nie jest znana, ale gra powinna ukazać się w przyszłym roku na jednej platformie sprzętowej - PC. Poniżej można obejrzeć pierwszy zwiastun zapowiedzianej produkcji: