Ile osób zagrało w Baldur's Gate 3? Twórcy pochwalili się nowym wynikiem

Miesiąc temu Michael Douse z Larian Studios ujawnił, że Baldur's Gate 3 sprzedał się "znacznie powyżej" 10 milionów sztuk. W nowym wywiadzie dla serwisu Gamespot podczas GDC 2024, dyrektor generalny Larian, Swen Vincke, przedstawił zaktualizowane dane dotyczące sprzedaży.

Vincke powiedział, że BG3 sprzedało się w liczbie sztuk niemal dwukrotnie większej niż Divinity: Original Sin 2, czyli “radzi sobie naprawdę nieźle". Jak zauważył na forum ResetEra użytkownik ukrywający się pod nickiem Son of Sparda, najnowsza odsłona serii Divinity: Original Sin (2) sprzedała się w liczbie 7,5 miliona egzemplarzy - oznacza to, że Baldur's Gate 3 może mieć w tym momencie około 15 milionów sprzedanych kopii, co jest niesamowitym osiągnięciem, jeśli weźmiemy pod uwagę, że gra ma nieco ponad pół roku - a mogłaby stać się jeszcze większa, gdyby kiedykolwiek pojawiła się na Nintendo Switch oraz iPadzie, tak jak Divinity: Original Sin 2.

Reklama

Pomimo niesamowitego sukcesu komercyjnego i równie zdumiewającego sukcesu wśród recenzentów, którzy obsypali Larian niemal wszystkimi możliwymi nagrodami, Swen Vincke nie omieszkał zaskoczyć pod koniec swojego wystąpienia na GDC 2024. Ogłosił bowiem, że gra nie otrzyma żadnych DLC, sequela, nie będzie nawet żadnej kolejnej gry opartej na D&D, która miałaby zostać stworzona we współpracy z Wizards of the Coast.

Cóż więc dalej ma Larian Studios w zanadrzu? W rozmowie z serwisem Eurogamer Vincke zdradził, że zespół wybrał już kolejne dwie gry, nad którymi będzie pracował po Baldur's Gate 3. Według Vincke będą one duże, ambitne i inne od tego, co Larian robił wcześniej, ale w pewien sposób znajome.

Jeszcze bardziej interesujące jest to, że założyciel Larian Studios ma w głowie swoją wymarzoną grę RPG i żywi nadzieję, że konsole nowej generacji będą zawierały technologię, która umożliwi jej stworzenie:

Trudno zgadnąć, co konkretnie ma na myśli Vincke, choć może to mieć coś wspólnego z budżetem 1 miliona dolarów, który miał być pierwotnie zakładany dla Divinity: Original Sin 1. Larian Studios obiecało niegdyś wspierającym, że cykle dnia i nocy oraz systemy pogodowe będą miały wpływ na NPC-ów oraz potwory spotykane w grze. Pogoda i fazy księżyca miały również wpływać na różne szkoły magii. Finalnie jednak funkcje te nigdy nie pojawiły się nie tylko w D:OS 1, ale także w sequelu, a nawet w Baldur's Gate 3. Jednak postęp technologiczny może sprawić, że stanie się to możliwe w przyszłości i umożliwi Larian Studios stworzenie wymarzonego świata.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Baldur's Gate 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy