Harry Potter - Electronic Arts zrezygnowało z gry, bo nie wierzyło w tę markę

​Electronic Arts w swojej historii podjęło wiele trudnych do wytłumaczenia czy też zwyczajnie błędnych decyzji. To jedna z nich.

Według najnowszych doniesień, Electronic Arts pracowało swego czasu nad MMO z akcją osadzoną w uniwersum "Harry'ego Pottera", ale projekt porzucono, ponieważ firma nie wierzyła, że marka stworzona przez J.K. Rowling (książki) oraz wytwórnię Warner Bros. (filmy) utrzyma się na topie przez dłuższy czas. Ktokolwiek podjął tę decyzję, pewnie do dziś pluje sobie w brodę.

Sprawa wyszła na jaw podczas rozmowy Kim SalzerThe Real Blandalorian. Była dyrektor ds. marketingu produktu w Electronic Arts przyznała, że dwadzieścia lat temu "Elektronicy" mieli na tapecie MMO w uniwersum "Harry'ego Pottera". Pomysł na grę miał być bardzo intrygujący, powstała nawet jej grywalna, wczesna wersja, ale ostatecznie projekt trafił do kosza.

Reklama

Harry Potter od Electronic Arts - co poszło nie tak?

"Jedną z najważniejszych dla mnie gier, nad którymi pracowałam - także dlatego, że to tak duża marka, która doczekała się kontynuacji - było MMO osadzone w świecie »Harry'ego Pottera«" - powiedziała Salzer, zapytana o projekt, na który najbardziej liczyła i którego najbardziej żałuje z czasów jej pracy w Electronic Arts". "Przeprowadziliśmy wszystkie badania. Mieliśmy już nawet gotową betę. Gra łączyła zabawę online i offline. W jej trakcie wysyłalibyśmy rzeczy do dzieci, takie jak nagrody, wstążki itp."

Ostatecznie Electronic Arts uznało, że marka "Harry Potter" nie jest aż tak obiecująca, by angażować dalsze środki w rozwój bosadzonego w jej uniwersum. "Po prostu nie wiedzieli lub nie mieli dostatecznie dużo wiary w to, że będzie to silna marka przez okres dłuższy niż rok-dwa" - wytłumaczyła Salzer. Czy można było tkwić w większym błędzie?

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy