Halo: The Master Chief Collection otrzyma ponad 6 milionów map
Twórcy ze studia 343 Industries poinformowali, że udało im się znaleźć sposób na przeniesienie do Halo: The Master Chief Collection wszystkich map, jakie fani serii na przestrzeni lat stworzyli do Halo 3, Halo: Reach oraz Halo 4. Oznacza to, że gry wzbogacą się wkrótce o 6,6 milionów lokacji od graczy.
Proces zacznie się 12 sierpnia, kiedy to twórcy wykonają kopię wszystkich wysłanych na serwery plików. Deweloperzy tłumaczą, że kopiować będą tylko jeden raz, więc warto się pośpieszyć i wrzucić dane na serwer przed tym terminem, ponieważ przechowywane lokalnie dane nie będą zapisane.
Z X360 przenoszone będą nie tylko mapy, ale także autorskie tryby rozgrywki, które zostaną w późniejszym terminie udostępnione w Halo: The Master Chief Collection na PC oraz Xbox One. Co ważne, wszystkie projekty będą automatycznie działały także na komputerach osobistych.
"Ze względu na ograniczenia techniczne, możemy wykonać tylko jedno kopiowanie dla każdego z rodzaju danych" - tłumaczą twórcy. Mapy będą więc kopiowane 12 sierpnia o godzinie 19:00 polskiego czasu, a tryby gry będą ściągane przez deweloperów dopiero 26 sierpnia o 19:00.
Aby upewnić się, że nasze dane będą skopiowane, musimy odkurzyć X360 lub też włączyć Halo 3, Halo: Reach i Halo 4 na Xbox One, w ramach kompatybilności wstecznej. Następnie trzeba przesłać lokalne pliki na serwer, o ile jeszcze tego nie zrobiliśmy.
Konwersja plików na potrzeby Halo: The Master Chief Collection zajmie twórcom nieco czasu, więc zakładają oni, że wspomniane 6,6 miliona map i trybów pojawi się w Kolekcji razem z debiutem odświeżonej wersji Halo: Reach, co nie ma jeszcze dokładnej daty.
Deweloperzy starali się także przenieść wszystkie zrzuty z ekranów i materiały wideo wykonane w tych starszych tytułach, lecz - jak tłumaczą - nie udało im się znaleźć sposoby, by to zrobić. Dlatego też screenshoty, klipy i filmy nie będą przenoszone - lecz inżynierowie nadal badają dostępne opcje.