Half-Life: Alyx uruchomiony bez sprzętu VR, z wykorzystaniem myszki
Czy w Half-Life: Alyx da się zagrać bez użycia gogli wirtualnej rzeczywistości? Jak udowadnia pewien gracz, jak najbardziej jest to wykonalne.
Half-Life: Alyx, mimo iż dedykowany jest grupie posiadaczy gogli wirtualnej rzeczywistości, czyli niezbyt szerokiej w porównaniu do graczy korzystających ze standardowych kontrolerów to zdołał zdobyć przychylność krytyków i cieszy się sporą popularnością wśród fanów gamingu. Teoretycznie najnowszej produkcji Valve nie odpalimy bez wykorzystania sprzętu VR, ale wiadomo, że nie ma rzeczy niemożliwych i ta sztuka ostatecznie powiodła się jednemu z graczy.
Założyciel Valve News Network, Tyler McVicker wrzucił do sieci filmik, na którym gra w Half-Life: Alyx za pomocą klawiatury i myszy. Co ciekawe McVicker odkrył niektóre komendy pozwalające użytkownikom grać bez wykorzystania urządzeń wirtualnej rzeczywistości i przykładowo dzięki "vr_enable_fake_vr_test" mógł on strzelać z użyciem popularnego gryzonia.
Co ciekawe McVicker włączył także klasyczny HUD z Half-Life 2 oraz niektóre bronie. Mimo wszystko prezentacja udowadnia, że tego rodzaju gameplay nie wygląda zbyt płynnie. Nie ulega wątpliwości, że kwestią czasu jest pojawienie specjalnego moda umożliwiającego bezproblemową rozgrywkę w nowy epizod bez użycia zestawu VR. Taki scenariusz zakłada samo Valve, aczkolwiek producent zaznacza, że granie w ten sposób dostarczy o wiele gorsze doświadczenie od klasycznej zabawy, ponieważ Alyx nie jest przystosowany do przechodzenia go z wykorzystaniem myszy oraz klawiatury.
Oczywiście w związku z debiutem Half-Life: Alyx niczym bumerang powrócił temat prac nad pełnoprawnym trzecim epizodem do popularnej serii twórców Steam. Do sprawy odniósł się Robin Walker, który przyznał, iż głównym powodem braku Half-Life 2: Episode 3 jest fakt, iż zespół nie był w stanie opracować odpowiedniego projektu. Walker przyznał, że Valve rzeczywiście starało się o trójkę przy wielu okazjach, lecz żadna z prób nie spełniła oczekiwań deweloperów.
Jego zdaniem produkcje tej marki mają na celu dostarczenie interesujących wrażeń graniczących z technologią i sztuką. Przykładowo pierwszy Half-Life dostarczał interesującą historię w strzelankach udowadniając, że mogą być one czymś więcej niż serią bezmyślnego strzelania. Czy Half-Live 3 kiedykolwiek powstanie? To zadawane przez fanów od lat pytanie niestety nadal pozostanie aktualne, choć pojawił się cień nadziei, bowiem nie brak głosów, iż Valve ruszy z pracami pełną parą po odniesieniu przez Alyx rynkowego sukcesu.
Marcin Jeżewski - ITHardware.pl