Gry to już połowa brytyjskiego rynku rozrywki
Związek Dystrybutorów Produktów Rozrywkowych (ERA) z Wielkiej Brytanii opublikował podsumowanie zakończonego roku. Okazało się, że już ponad połowa rynku rozrywkowego w tym kraju to przychody wygenerowane przez gry wideo, co zostawia wideo i muzykę daleko w tyle.
Brytyjski rynek gier wideo był warty w 2018 roku całe 3,86 miliona funtów, co stanowi więcej niż dwukrotność wypracowaną przez pozostałe gałęzie, a więc wideo oraz muzykę. Te dwa segmenty wypracowały w ubiegłym roku przychody na poziomie 3,67 milionów funtów.
Pomimo tak spektakularnej przewagi, rynek gier wideo w Wielkiej Brytanii skurczył się w 2018 roku w porównaniu z 2017, jeśli mowa o pudełkowych wydaniach gier wideo, o 2,8 procent. Różnicę - ze sporym bonusem - zrekompensowało zainteresowanie sprzedażą cyfrową, rosnące aż o 12,5 proc.
To ostatni sprawia, że treści sprzedawane drogą cyfrową stanowiły już bardzo imponujące... 80,1 procent przychodów w UK w 2018 roku. Już tylko te największe hity - FIFA 19, Red Dead Redemption 2, Black Ops 4 - nadal sprzedają się dobrze w "klasycznej" formie, a więc w pudełkach.
ERA zauważa, że gry wideo mają obecnie znacznie więcej źródeł przychodów niż filmy czy muzyka. Poza pudełkami i sklepami cyfrowymi są przecież jeszcze przeróżne transakcje cyfrowe, darmowe gry z mikrotransakcjami i tak dalej. Stąd znacząca przewaga nad innymi formami rozrywki.
Poniżej dziesięć najlepiej sprzedających się gier w Wielkiej Brytanii w 2018 roku:
- FIFA 19 (1 889 401)
- Red Dead Redemption 2 (1 757 212)
- Call of Duty: Black Ops 4 (1 172 855)
- Spider-Man (676 621)
- Mario Kart 8: Deluxe (458 675)
- Far Cry 5 (434 133)
- Crash Bandicoot N-Sane Trilogy (430 551)
- God of War (399 395)
- Forza Horizon 4 (392 960)
- FIFA 18 (351 788)