Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Gry Microsoftu tracą kluczowych pracowników

​Microsoft ma problem z produkcjami first-party, powstającymi w wewnętrznych studiach należących do korporacji? Chyba jeszcze za wcześnie na takie wnioski, lecz w ostatnich dniach poinformowano, że Chris Lee nie jest już reżyserem rodzącego się w bólach Halo Infinite, a teraz czas na kolejną osobę.

Studio Rare opuścił bowiem Simon Woodroffe, sprawujący do niedawna pieczę nad tajemniczym Everwild, jako dyrektor kreatywny. Szef firmy - Crag Duncan - potwierdził te doniesienia, życząc odchodzącego koledze wszystkiego najlepszego w dalszych przygodach w zmiennej branży gier.

Reklama

Everwild to nowa gra od studia Rare, twórców Sea of Thieves. Jak na tę firmę przystało, jest nieco bajkowo, kolorowo i nietypowo. Nie brakuje ślicznych animacji, ale poza tym trudno o konkrety. Będzie chyba bardzo ekologicznie. Produkcja ukaże się na PC oraz Xbox One. Co z nową konsolą?

Woodroffe opuścił firmę wcześniej w tym miesiącu, ale to drugi raz na przestrzeni kilku dni, gdy mowa o ważnym pracowniku opuszczającym istotną grę Microsoftu. W środę informowano bowiem, że Chris Lee nie jest już reżyserem Halo Infinite. To już drugi reżyser opuszczający tę produkcję.

Z Halo Infinite wybitnie coś "nie idzie", co potwierdziła fala negatywnych reakcji na jakość oprawy graficznej, a - później - przełożenie premiery. Halo to zawsze kluczowy tytuł na premierę nowej konsoli Microsoftu, lecz na Infinite trzeba będzie poczekać do 2021 roku - nie ma konkretnej daty.

Jak wspomniano, to druga rezygnacja z pozycji reżysera w przypadku tej gry. W 2019 roku z pozycji zrezygnował Tim Longo, zastąpiony wtedy właśnie przez Lee. Jak utrzymać spójną koncepcję, skoro na kluczowym stanowisku ciągłe wprowadzane są zmiany? Czas pokaże, jakie będę tego efekty.

Nie da się ukryć, że Microsoft w obecnej generacji miał spore problemy z grami firsty-party, zwłaszcza w porównaniu z dorobkiem konkurencyjnego Sony. Niedawno firma przejęła ZeniMax, które to studio - za sprawą Bethesdy - powinno wydatnie wspomóc wysiłki w zakresie prac deweloperskich.

Dowiedz się więcej na temat: Microsoft

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje