Gry i kryptowaluty. Ile i jak można zarobić na airdropach?

Gry i kryptowaluty - jak funkcjonować w ich świecie? W obszarze technologii i kryptowalut innowacyjne projekty często muszą stawiać czoła wyzwaniom, związanym z budowaniem świadomości społeczeństwa oraz promowaniem swoich autorskich rozwiązań. W odpowiedzi na te potrzeby, wiele firm stosuje różnorodne strategie marketingowe, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych użytkowników i inwestorów. Jedną z takich strategii jest airdrop.

Co to jest airdrop i jak działa?

Airdrop w świecie kryptowalut to strategia marketingowa, w ramach której projekt blockchainowy rozdaje darmowe tokeny, aby poszerzyć swoją markę i przyciągnąć nowych użytkowników. W praktyce oznacza to wysłanie (bezpłatnie lub za drobną aktywność np. opublikowanie posta na swoich platformach społecznościowych) niewielkich ilości cyfrowych walut do portfeli aktywnych użytkowników. Zamierzeniem takiego bezpłatnego rozprowadzania wirtualnej waluty jest zwiększenie atrakcyjności lub znaczenia określonego przedsięwzięcia. 

Reklama

Jak działa airdrop? Celem airdropu jest promowanie projektu oraz zachęcenie większej liczby osób do zaangażowania się w niego. Aby otrzymać darmowe tokeny uczestnik projektu może być zobowiązany do posiadania pewnej liczby tokenów w swoim portfelu lub do spełnienia konkretnego polecenia czy zadania, np. udostępnienia danych lub treści, dotyczących projektu na swoim profilu na portalach społecznościowych. 

Ponadto airdropy stanowić mogą nagrodę w grach kryptowalutowych, gdzie przyznawane będą np. za przejście do kolejnego etapu lub jego ukończenie.

Zalety airdropów

Airdropy są praktycznie darmowymi tokenami kryptowalutowymi. Oprócz korzyści, jakie przynoszą np. w grach kryptowalutowych, istnieje też kilka powodów, dlaczego przedsiębiorstwa decydują się na ich darmową dystrybucję. Są to w głównej mierze techniki marketingowe, ale i generowanie hype’u, czy równomierna dystrybucja i nagrody.

  1. Nagrody - airdropy mogą także pełnić rolę nagród dla osób, które trzymają określony token przez dłuższy czas. Działanie to nie tylko promować będzie dany token, lecz także stanowić wdzięczność dla wiernych inwestorów.
  2. Równomierna dystrybucja - inną korzyścią z airdropów jest ich zdolność do równomiernej dystrybucji tokenów, co sprawia, że większa liczba osób może je posiadać. Takie działanie przeciwdziała centralizacji. Gdyby większa część tokenów znalazłaby się w rękach jednej osoby, istniałoby z jej strony ryzyko manipulacji rynkiem.
  3. Generowanie hype’u - w ślad za pojawieniem się setek, a nawet tysięcy różnorodnych kryptowalut, airdropy zyskały na popularności, stając się efektywną strategią marketingową. Poprzez bezpłatne rozdawnictwa firmy budują zainteresowanie wokół swojego projektu jeszcze przed jego oficjalnym startem.
  4. Technika marketingowa - airdropy przekształciły się w nowatorski i dochodowy sposób promowania kryptowalut. Umożliwiają budowanie popularności marki oraz pozyskiwanie informacji, które przedsiębiorstwa wykorzystywać mogą w swoich późniejszych projektach. Ponadto airdropy najczęściej kierowane są do osób, które funkcjonują w branży już od jakiegoś czasu i mają w tej dziedzinie pewne doświadczenie.

Rodzaje airdropów

Airdropy dzielić można na różne typy, które wymagają różnych aktywności i zachowań. Istnieją airdropy: standardowe, bounty i holder.

Standardowe to takie, które do działania potrzebują tylko zapisania się do newslettera na witrynie projektu. Wystarczy podać swoje dane osobowe, takie jak: imię, nazwisko oraz adres e-mail. 

Airdropy typu bounty to takie, w których aktywnie uczestniczyć trzeba w działaniach społecznościowych, takich jak: udostępnienie treści związanej z projektem na swoim Instagramie, czy Twitterze. Za każdą, zakończoną sukcesem akcję uczestnik projektu otrzymuje nagrodę w postaci kryptowaluty. Ponadto airdropy tego typu przyznawane mogą być za osiągnięcia w grach kryptowalutowych. 

Na koniec airdropy typu holder. Jest to działanie, w którym użytkownik musi posiadać w swoim portfelu określoną kryptowalutę. Airdrop zostanie przyznany zgodnie z ustaloną przez projekt proporcją.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: gry wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy