Gry dodawane do Xboksów będzie można aktywować tylko na zakupionym urządzeniu

​W ramach programu Digital Direct właściciele Xboksów przypiszą dodawane do zestawów z konsolą wyłącznie do zakupionego przez nich urządzenia. Nie będzie tym samym można ich oddzielnie sprzedać.

Gry dodawane do kupowanej przez nas konsoli często pomagają nam wystartować z nową platformą, kiedy nie mamy zgromadzonej na niej biblioteki ulubionych tytułów.

Jednak niektórzy, zamiast aktywować produkt na koncie decydują się sprzedać klucz w serwisie aukcyjnym, co pozwala odzyskać część pieniędzy włożonych w sprzęt i np. zainwestować w inną produkcję.

Ten proceder ma przejść do historii w przypadku konsol Xbox. Microsoft startuje bowiem z programem Digital Direct, który nie wymaga kodów niezbędnych dotychczas do aktywacji wersji cyfrowych gier, subskrypcji czy wszelkich innych treści wirtualnych.

Reklama

Jak wygląda cały proces zastępujący tradycyjne zdrapki? Otóż podczas odpalania nowego urządzenia na ekranie wyświetli się zakładka z ofertami na treści oraz usługi dedykowane konkretnej konsoli. Po naciśnięciu stosownego przycisku produkty trafią do zakładki Moje gry i aplikacje.

Jeżeli nie chcemy decydować się na odbiór produktów od razu będzie można to zrobić w późniejszym czasie. Wszelkie tego rodzaju treści przypiszą się na stałe do konta, którym w pierwszej kolejności zalogujemy się na Xboksie, aczkolwiek nie wykluczone, że gry oraz rozszerzenia uruchomimy także na pozostałych urządzeniach Microsoftu.

Pierwszą produkcją objętą Digital Direct jest Cyberpunk 2077, którego kod aktywacyjny nie umieszczono w pudełko z bundlem Xbox One. Zapewne ów program trafi też na Xbox Series X, który jeśli nic się nie zmieni trafi do sklepów pod koniec 2020 roku.

W przypadku marki Xbox, Microsoft myśli znacznie szerzej i chce, żeby nie była ona utożsamiana wyłącznie z konsolą. Amerykański gigant planuje postawić na rodzinę usług dedykowaną różnym urządzeniom.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Xbox
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy