GRID: Autosport - szczegóły wersji PC
PC jest wiodącą platformą dla zapowiedzianego niedawno GRID: Autosport. Developerzy starają się dopracować grę w wersji komputerowej na tyle, że zamierzają udostępnić zestaw tekstur w wysokiej rozdzielczości, który ważyć będzie kilka gigabajtów.
Zdradzili to w jednym z wywiadów twórcy produkcji, którzy podzielili się też kilkoma innymi szczegółami o wydaniu na blaszaki. Richard Kettlewell, starszy programista w Codemasters, oraz Clive Moody, producent GRID-a: Autosport, udzielili wywiadu serwisowi PCGamesN. Ujawnili w nim co nieco pecetowej wersji swojej nadjeżdżającej ścigałki.
Przede wszystkim - developerzy planują udostępnić zestaw tekstur w wysokiej rozdzielczości w formie darmowego DLC. Kettlewell tłumaczy, że są one niezbędne - bez niej obraz w rozdziałce 1080p będzie wyglądał po prostu koszmarnie.
Paczka będzie spora - początkowo ważyła około 30 GB, ale twórcom udało się ją skompresować na tyle, że teraz jej rozmiar wynosić ma "zaledwie" 5 GB. Pakiet pobierany będzie osobno - sama podstawka zajmować ma 11 GB, osoby, które chcą cieszyć oczy lepszą grafiką, muszą więc łącznie zarezerwować 16 GB przestrzeni dyskowej.
GRID: Autosport na PC ma być pod każdym względem lepsze od swoich konsolowych sióstr - cienie wyglądać mają lepiej, a odbicia na autach będą w wyższej rozdzielczości. To oczywiście nie wszystkie elementy, które prezentować mają się ładniej niż w wersjach na X360 i PS3. Codemasters wyszło z założenia, że jeśli nie da się czegoś zaimplementować w wydaniach na Xboksa 360 i PlayStation 3, można to dodać na komputerach.
Tak jest na przykład z liczbą klatek na sekundę. Na konsolach obraz wyświetlany będzie w 30 FPS-ach, podczas gdy na blaszakach będzie ich dwukrotnie więcej - 60. Pojawi się też opcja grania w rozdzielczości 4K i możliwość zabawy na trzech ekranach. Będzie też można skorzystać z różnego rodzaju peryferii i akcesoriów - padów oraz kierownic.