Grand Theft Auto V: Szczegóły soundtracku i systemu gangów w multi
Niedawno do internetu wyciekła lista piosenek, które usłyszymy w GTA V - jest ich prawie 200, ale wciąż nie wiadomo, czy zestawienie jest autentyczne. W jednym z wywiadów przedstawiciele Rockstara uchylili rąbka tajemnicy o soundtracku, ujawniono też szczegóły systemu gangów, które pojawią się w GTA Online.
Odpowiedzialny za ścieżkę dźwiękową w Grand Theft Auto V Ivan Pavlovich w rozmowie z serwisem Rolling Stone zdradził, że w grze znajdzie się 240 utworów. Te zostaną podzielone na 15 stacji radiowych, w których występować będą prawdziwi DJ-e - wśród ujawnionych rozgłośni są m.in. Vinewood Boulevard Radio, East LOS FM, West Coast Classics Radio i Rebel Radio. Pokrywa się więc to z niedawnym wyciekiem. Pod TYM adresem znajdziecie kilka próbek muzycznych. Sam Pavlovich przekonuje, że soundtrack "piątki" będzie największym w historii cyklu.
Rockstar wyjawił też szczegóły systemu gangów w GTA Online, sieciowym module dołączanym do GTA V. Pełnić będzie tu on rolę gildii. Już teraz można tworzyć własne szajki, korzystając ze stron Social Clubu (http://socialclub.rockstargames.com/crews/info). Tak jak każda organizacja przestępcza, tak i nasze ekipy będą mogły posiadać ścisłą hierarchię. To możliwe dzięki rangom przyznawanym przez szefa (tzw. lidera) poszczególnym członkom grupy. Od nich będzie zależało, jaką funkcję w naszym wirtualnym gangu pełnić będą podwładni.
Na szczycie - jak wspomniałem w poprzednim akapicie - stać będzie lider. Tuż za nim znajdować się będzie komisarz - osoba będąca najbardziej zaufanym członkiem zespołu i prawą ręką dowódcy. Tak naprawdę dysponować ma takimi samymi możliwościami, jak szef - będzie mógł m.in. nadawać rangi innym oraz zapraszać do "gildii" nowych graczy.
Następnymi w hierarchii będą porucznicy, którzy posiadać mają pewne uprawnienia. Muszą trzymać resztę gangu w ryzach, dlatego będą mogli nagradzać niższych stopniem członków nadając im - lub też odbierając w razie porażek - rangi. Niżej stać mają reprezentanci, czyli gracze, którzy wykazali się czymś specjalnym i udowodnili swoje przywiązanie do organizacji. Dysponują podstawowymi opcjami i mogą pomagać w rekrutacji nowych użytkowników. Na samym dole łańcucha znalazły się mięśniaki, czyli "mięso armatnie" - zwykły gangster nie mający zbyt dużo praw i możliwości. Nadrabia to jednak oddaniem na rzecz swojej ekipy.
Developerzy podkreślają przy tym, że nie będzie limitu graczy, którzy mogą posiadać konkretną rangę. Tak więc jeśli zechcemy, wszyscy znajomi będą mogli być komisarzami i dysponować niemalże nieograniczoną władzą, wtedy jednak zapanowanie nad gangiem może graniczyć z cudem. Decyzja zależy tylko od gracza.