Gran Turismo Sport: Jaguar zaprojektował w pełni elektryczny samochód wyścigowy

Jaguar Vision Gran Turismo /materiały prasowe

​Jaguar zaprezentował swój pierwszy całkowicie elektryczny wirtualny samochód sportowy - Jaguar Vision Gran Turismo Coupé.

Futurystyczny pojazd elektryczny to najnowszy model, który dołączy do samochodów dostępnych w Vision Gran Turismo z serii gier Gran Turismo. W pełni elektrycznego Jaguara Vision GT zaprojektowano i stworzono od podstaw, a źródłem inspiracji stał się niezwykły wyścigowy rodowód marki.

Odważną, futurystyczną sylwetkę zawdzięcza legendarnym modelom C-type i D-type, podczas gdy technologiczne parametry mocy oparto na bezkompromisowych osiągach znanych ze sportowych modeli I-TYPE 4 i I-PACE eTROPHY, które z powodzeniem startują w wyścigach Formuły E.

Reklama

Na wszystkich graczy czeka moc rzędu 1 020 KM (750kW), z przyśpieszeniem od 0 do 100 km/h poniżej dwóch sekund, a także precyzyjnym układem sterowania. Gracze będą molgi poprowadzić Jaguara Vision GT na torach Gran Turismo Sport już od końca listopada.


Sylwetka

Wpływ bogatej rajdowej historii Jaguara widać wyraźnie w odważnych liniach sylwetki Vision GT i jego mocnych, rzeźbionych nadkolach, które przywodzą na myśl legendarne modele samochodów wyścigowych C-type i D-type, wielokrotnie tryumfujące w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans.

Te historyczne modele przesunęły granice możliwości aerodynamiki i technologii hamowania. Jaguar Vision GT wyposażony jest dodatkowo w składane, aktywne skrzydło aerodynamiczne, które gwarantuje optymalną wydajność energetyczną podczas jazdy przy idealnej sile docisku.

Projekt wirtualnego sportowego samochodu elektrycznego uwzględnia eksperymentalne tworzywa, a lekkie i sztywne nadwozie samonośne wykonano z kompozytów zwierających włókna węglowe i zaawansowanych technicznie stopów aluminium. Dzięki scentrowanej, lekkiej konstrukcji Jaguar Vision GT waży zaledwie 1400 kg, a rozkład masy prawie idealnie zachowuje proporcje 50:50.

Jaguar Vision Gran Turismo Coupé to pierwszy samochód tej marki, w którym legendarną figurkę szykującego się do skoku jaguara umieszczono na przednim grillu. Odniesienia do historycznego wzornictwa marki widać także w kształcie podwójnych gniazd ładowania na tyle samochodu, inspirowanych Jaguarem XJ z 1968 r.

Wnętrze

Wnętrze Jaguara Vision Gran Turismo Coupé to połączenie tradycyjnego designu Jaguara ze współczesną filozofią marki w zakresie projektowania, której głównymi założeniami jest nowoczesny luksus, czystość formy, skupienie na kierowcy i niezwykle wyszukane, ozdobne detale. Dodatkowo prostota sylwetki samochodu sprawia, że wszystkie te elementy tworzą spójną, nienachlaną całość.

Wśród wielu inspirujących detali oraz nowatorskich akcentów wykorzystujących najnowsze innowacje znalazł się hologram. Samochód został wyposażony w pokładową sztuczną inteligencję, pieszczotliwie zwaną "KITT-E" - to towarzysz podróży, który obsługuje system i interfejs samochodu, który pozwala na wzmocnienie związku emocjonalnego kierowcy z maszyną[1]. Technologia pozwala także na wyświetlenie przydatnych kierowcy informacji, w tym trójwymiarowych map oraz najważniejszych parametrów pojazdu.

Kierowca może niemal zatopić się w kokpicie i poczuć szczyptę rajdowych emocji, które przywodzą na myśl modele Jaguara D-type tryumfujące w wyścigu Le-Mans. Auto posiada też cyfrowe okna boczne, które zwiększają widoczność po obu stronach. Szyby ostrzegają o zbliżającym się niebezpieczeństwie i przeszkodach, dzięki czemu kierowca może lepiej skupić się na drodze. Zwieńczeniem okien jest umieszczona przed kierowcą przezroczysta deska rozdzielcza, na której wyświetlane są trójwymiarowe informacje w formie inspirowanej zegarami Smithsa. Z boku prostej konstrukcji ekranu wkomponowano także widok przestrzeni z tyłu auta - a wszystko to przy zachowaniu świetnej widoczności drogi na linii wzroku kierowcy.

Aby kierowca mógł zatopić się w czystych rajdowych emocjach, jakie daje Jaguar, zadbano także o unikatowe doświadczenia dźwiękowe. Charakterystyczny pomruk Vision GT opracował zespół odpowiedzialny za ścieżkę dźwiękową Jaguara I-PACE, wykorzystując całkiem nowe nagrania z wyścigu Le Mans w 1957, w którym miejsce na podium wywalczył model ‘603’ Long Nose D-type. Wyjątkowy, wielowymiarowy dźwięk 3,8-litrowego wyścigowego silnika XK zmiksowano i wpleciono w futurystyczne, wyraźne nuty elektroniczne.

Moc

Aby stworzyć bezkompromisową wyścigową moc Jaguara Vision Gran Turismo Coupé, zespół projektantów zaprosił do współpracy tych samych inżynierów Panasonic Jaguar Racing, którzy kierują procesem tworzenia i rozwoju wyścigowych aut marki - I-TYPE 4 i I-PACE eTROPHY, startujących w wyścigach Formuły E. Jaguara Vision Gran Turismo Coupé wyposażono w trzy potężne, kompaktowe silniki - jeden napędza oba koła przednie, a dwa pozostałe osobno każde koło z tyłu. Wszystkie trzy generują w sumie moc 1 020 KM (750 kW) i 1 200 Nm. Jaguar Vision Gran Turismo Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu niecałych dwóch sekund, osiągając prędkość maksymalną ponad 200 km/h.

Gracze w Gran Turismo Sport na konsolę Sony PlayStation 4 będą mogli pobrać model Jaguar Vision Gran Turismo Coupé pod koniec listopada, a konkurenci będą mogli po raz pierwszy usiąść za jego kierowcą podczas organizowanego przez Sony wydarzenia Gran Turismo World Tour w ramach wystawy Tokyo Motor Show w Japonii w dniach 26-27 października.

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Gran Turismo Sport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy