Gracze sami dodali postacie niezależne do Fallout 76
W zalewie krytyki pod adresem Fallout 76 trudno wyróżnić jeden naczelny problem, lecz wydaje się, że gracze często powtarzali, iż świat całkowicie pozbawiony postaci niezależnych to duża wada i pomyłka deweloperów, ponieważ interakcje z samymi robotami nie zastąpią wirtualnych ludzi.
Bethesda wyraźnie wzięła sobie te zarzuty do serca, ponieważ jakiś czas temu obiecała, że ludzkie postacie niezależne pojawią się w grze w jednej z przyszłych aktualizacji. Później dowiedzieliśmy się, że kwestia ich dodania jest nieco bardziej problematyczna, niż początkowo twórcy się spodziewali.
Dlatego też w październiku wprowadzenie postaci niezależnych opóźniono do przyszłego roku. Okazuje się jednak, że jeszcze szybciej od deweloperów działają hakerzy, którzy zdołali już wprowadzić NPC do sieciowej produkcji, razem z szeregiem innych opcji i możliwości.
Powstały bowiem specjalne programy do oszukiwania. Te pozwalają nie tylko na dodawanie postaci o określonym zachowaniu do gry, ale także umożliwiają tworzenie innych, ogromnych obiektów, takich jak choćby wielkie latające zeppeliny, uzbrojone po zęby w karabiny maszynowe i opancerzone.
Zestaw skryptów napisanych przez użytkownika o pseudonimie "ErectBAN" pojawił się 14 grudnia na forum dyskusyjnym Unknowncheats.me. Moment był idealny, ponieważ trwał właśnie darmowy weekend z Fallout 76. W wersji PC można dowolnie tworzyć bronie, pancerze i inne obiekty.
Dlatego też na serwerach wkrótce pojawiła się między innymi wspomniana latająca forteca Prydwen z Fallout 4. Twórca oszustw spodziewał się, że jego skrypty zostaną szybko załatane przez twórców produkcji, do czego jeszcze nie doszło. Nie obyło się jednak bez zbanowania licznych kont graczy.
Jeśli o samych NPC mowa, to ci działają całkiem sprawnie, choć z kilkoma kluczowymi ograniczeniami. Po pierwsze, pojawiali się w świecie gry bez ubrań i ekwipunku. Nie mogą też opuścić naszego obozowiska, chyba że ścigają jakiegoś przeciwnika, który ich zaalarmował.