Chociaż udostępniony dopiero co Update 1 przyniósł wiele ciekawych rozwiązań, jak choćby system wzmocnionych potworów, które po pokonaniu jednego gracza pojawiają się w rozgrywce innego, gdzie są jeszcze mocniejsze, to od czasu jego debiutu wszyscy mówią tylko o jednym. A mianowicie systemie zabezpieczeń antycheatowych od Denuvo, który razem z nim pojawił się w Doom Eternal i z miejsca stał się obiektem krytyki graczy.
I nie chodziło tu o samo założenie, ale fakt, że to zabezpieczenie, uruchamiane w momencie włączenia gry i zamykane wraz z jej wyłączeniem, uzyskało dostęp ring 0 do naszego systemu operacyjnego. I nie pomagają tu żadne tłumaczenia, że twórcy zachowali wszystkie niezbędne środki ostrożności, gra nie zbiera jakichkolwiek personalnych danych, które mogłoby identyfikować użytkownika i nie ma mowy o wykonywaniu jakichkolwiek screenshotów czy skanowaniu plików w komputerach graczy.
Doom Eternal - screeny z gry
Piekielna strzelanka Doom Eternal zbliża się wielkimi krokami, z premierą zaplanowaną 22 marca na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Odpowiedzialne za prace studio id Sofware przygotowało nowy zestaw screenów, który każdy miłośnik serii po prostu musi zobaczyć.
















Gracze głośno wyrazili swoje oburzenie i niezadowolenie, a Doom Eternal na Steam został wręcz zalany negatywnymi komentarzami. id Software nie mogło więc dłużej udawać, że nic się nie dzieje i zapowiedziało, że... w ciągu tygodnia zabezpieczenie Denuvo zniknie z ich gry. Przy okazji doczekaliśmy się stosownego komunikatu ze strony producenta Marty’ego Strattona, który taki pisał na Reddicie:
Pomimo naszych najlepszych intencji, feedback ze strony graczy pokazał jasno, że musimy zmienić nasze podejście do integracji antycheatowej. W związku z tym usuniemy technologię antycheatową z gry w ciągu tygodnia, za pomocą kolejnego update’u. Rozważamy przyszłość tej technologii w Doom Eternal, dochodząc do wniosku, że musimy co najmniej dać możliwość graczom korzystającym tylko z kampanii możliwość grania bez jakiegokolwiek oprogramowania tego typu, jak i zapewnić integrację antycheatową lepiej dopasowaną do oczekiwań graczy w takich inicjatywach, jak rankingi czy rozgrywka kompetytywna, gdzie jest na nią większe zapotrzebowanie.
Daniel Górecki - ITHardware.pl