Gra Paczka: 330 tys. złotych wygrane dla dzieci wykluczonych cyfrowo
330 318 złotych - takim wynikiem w niedzielę tuż po północy zakończyła się GRA PACZKA. Podczas 76-godzinnego charytatywnego streamu Szlachetnej Paczki odbyła się zbiórka na zakup sprzętu komputerowego dla dzieci walczących z wykluczeniem cyfrowym. Już w Dzień Dziecka pomoc trafi do pierwszych najbardziej potrzebujących osób.
W inicjatywę GRA PACZKA zaangażowali się najpopularniejsi streamerzy w Polsce. Przez trzy wypełnione pomocą doby grali na żywo i organizowali konkursy z cennymi nagrodami od partnerów wydarzenia.
W czasie transmisji widzowie wsparli dzieci z Akademii Przyszłości i Szlachetnej Paczki, które na co dzień, ze względu na brak dostępu do internetu czy niezbędnego sprzętu, nie mogą sobie pozwolić na żadną aktywność w przestrzeni wirtualnej.
Szlachetna Paczka, polscy streamerzy i przedstawiciele branży technologicznej połączyli siły dla dzieci, które bez dostępu do technologii są obecnie odcięte od edukacji, rozrywki, kultury, a często także - od przyjaciół.
W całej Polsce konieczność współdzielenia przez domowników jednego laptopa bądź tabletu podczas pracy z domu czy zdalnej nauki to problem nie dla kilku czy kilkunastu rodzin. Trudność współużytkowania z rodzeństwem czy rodzicami sprzętu do edukacji i pracy zdalnej ma 25 proc. polskich uczniów. Oznacza to, że w czasie zamknięcia szkół aż milion dzieci walczy z barierami cyfrowymi. Z kolei najmłodszych, którzy nie mają dostępu do komputera w ogóle, jest w Polsce nawet 70 tysięcy. Wykluczenie cyfrowe to wykluczenie społeczne i nie zniknie wraz z otwarciem szkół i końcem pandemii COVID-19. To problem powszechny, na który odpowiada Szlachetna Paczka wraz z partnerami.
Dzięki wsparciu w ramach akcji GRA PACZKA na początek pomoc otrzyma 50 najbardziej potrzebujących podopiecznych Akademii Przyszłości. Niezbędny do nauki i życia towarzyskiego sprzęt trafi do nich w Dzień Dziecka. Skala problemu, jakim jest wykluczenie cyfrowe, wpłynie dodatkowo na kształt tegorocznej edycji Szlachetnej Paczki. Organizatorzy chcą pomóc co najmniej 2 000 dzieciom, które borykają się z takimi barierami.
Grą i zaangażowaniem swoich społeczności akcję wsparli streamerzy i youtuberzy z Fantasyexpo, LifeTube, JaRock, Gameset, Archon, m. in. Rock, Łosiu, kycu, Slayproxx, Jcob, Madien, Bonkol, Ewron, Izak, Dreuu, Kasix, Veneea, xEmtek, ale i wielu innych! Dodatkową pomoc zapewniły agencje GAMMA PR i Galaktus.
Wykluczenie cyfrowe nierozerwalnie łączy się z problemem biedy, który wymaga systemowych rozwiązań, takich jak mądra pomoc Szlachetnej Paczki. Rozumieją to partnerzy, którzy postanowili włączyć się w inicjatywę GRA PACZKA: NVIDIA, Acer, ALL iN! GAMES, AMD, AMSO, AORUS, ASUS, BeQuiet, CD PROJEKT RED, Cooler Master, Komputronik, Morele.net, MSI, RTV EURO AGD, SilentiumPC, Steel Series, TRUST, World of Tanks, Onet, GRY-Online i arhn.eu, a także Wisła Kraków wraz z sekcją e-sportową i kilkoma zawodnikami pierwszej drużyny.
330 tys. zł - tyle Szlachetna Paczka wygrała na wsparcie dla wykluczonych cyfrowo dzieci. Nie byłoby to możliwe bez pomocy partnerów GRY PACZKI, ale też przede wszystkim bez tych, którzy zdecydowali się podzielić dobrem online - darczyńców i donatorów, graczy, oglądających streamy i streamerów.
To jednak nie koniec gry! Wesprzeć najmłodszych możesz nadal na www.szlachetnapaczka.pl oraz na www.akademiaprzyszlosci.org.pl.