Google Stadia pobiera ponad 7 GB danych w godzinę przy graniu w 1080p

​Google Stadia została przyjęta dość krytycznie głównie ze względu na swoje niedopracowanie. Teraz nie brak opinii, że nowa platforma streamingowa potrafi przez godzinę zabrać nawet 7 GB danych z pakietu internetowego.

Google Stadia po szumnych zapowiedziach została udostępniona dla zainteresowanych i dotychczas nie zabrakło wielu krytycznych głosów odnośnie platformy streamingowej amerykańskiego giganta. Wśród zarzutów wymieniono chociażby spore opóźnienie mające negatywny wpływ bezpośrednio na rozgrywkę czy jakość graficzną odbiegającą od ustawień na wydajniejszych komputerach. Mimo wszystko pojawiły się również pozytywne wrażenia opisane np. przez dziennikarza Richarda Leadbettera z Eurogamera, który stwierdził, że jakość obrazu udostępnionego przez Stadie jest najlepsza, jaką widział w przypadku tego rodzaju usług.

Reklama

Reszta recenzentów chwali natomiast podstawowe opcje produktu, jednocześnie zarzucając, że wszystkie pozostałe elementy są niedopracowane. Okazuje się, iż Google Stadia może stanowić spory kłopot dla użytkowników korzystających z limitowanego internetu. Jak wiemy w Polsce operatorzy komórkowi oferują teoretycznie nielimitowany dostęp do sieci mobilnej, aczkolwiek po wykorzystaniu przyznanego w ramach umowy pakietu danych jej prędkość jest ograniczana. Niektórzy użytkownicy platformy Google, w tym redakcja serwisu VentureBeat, przeprowadzili specjalny test, z którego wynika, że streaming w 1080p dość szybko wyczerpuje cenny dla nas limit.

Oczywiście w przypadku rozdzielczości 4K sytuacja jest jeszcze poważniejsza. Wymieniony portal uruchomił grę Red Dead Redemption 2 w 1080p przy 60 klatkach na sekundę i wyszło, że strumieniowanie zużywa średnio 119 MB danych na minutę, co daje mniej więcej 7 GB w godzinę. Niestety VentureBeat nie mógł sprawdzić, ile zjada streaming w 4K. Co ciekawe sam Google twierdzi, iż Stadia może pochłaniać do 20 GB danych w godzinę, lecz jeśli RDR2 zabiera 7 GB w 60 minut to 4K, najpewniej przekracza ustalony przez producenta limit wspomnianych 20 GB. Dla porównania Netflix podczas strumieniowania zużywa około 3 GB w jakości HD oraz 7 GB na godzinę dla 4K.

Redaktorzy obliczyli, że przeciętne ukończenie fabuły Red Dead Redemption 2 powinno zająć od 40 do 50 godzin, więc zważywszy na przytoczone 7 GB na godzinę gra Rockstara zabierze nam łącznie od 280 do 350 GB danych z pakietu internetowego. Nie wiemy, czy Google ma szansę coś więcej zdziałać w kwestii ograniczenia zapotrzebowania na taką ilość danych. Istnieje też pewne ryzyko, że usługa przez pewien czas będzie docierać wyłącznie do ograniczonej grupy odbiorców.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Google Stadia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy