God of War z łatką na PlayStation 5
Sony Santa Monica Studio poinformowało, że gra akcji God of War otrzyma dzisiaj aktualizację wprowadzającą wsparcie dla produkcji włączanej na konsolach PlayStation 5. To dobre wieści dla osób, które grają w tytuł po raz pierwszy. Ten dostępny jest choćby w PlayStation Plus Collection.
Twórcy nie musieli się specjalnie napracować, ponieważ na sprzęcie najnowszej generacji otrzymujemy po prostu połączenie dwóch trybów wyświetlania obrazu, znanych już z PlayStation 4 Pro, gdzie jeden stawiał nacisk na wydajność, drugi na liczbę pikseli renderowanych na ekranie.
Darmowa łatka łączy te dwa tryby, oferując maksymalnie 60 klatek na sekundę, a także rozdzielczość wynoszącą maksymalnie 2160p, generowaną za pomocą szachownicowego skalowania. W dowolnej chwili można cofnąć się do trybu stawiającego na rozdzielczość, z płynnością na poziomie 30 FPS.
Jak informowano już w październiku, gra na PS5 obsługuje także zapisy rozgrywki z PlayStation 4. God of War ukazało się w 2018 roku, gruntownie odświeżając przygody Kratosa. Helleńskie krajobrazy zastąpiły mroźne krainy z opowieści o Odynie i Thorze, a bohater wybrał życie zwykłego śmiertelnika.
Sercem opowieści jest ojcowska, ale daleka do doskonałej, więź protagonisty z kilkuletnim Atreusem, który wybiera się z nami na wyprawę. Młody, naiwny chłopiec jest świetną przeciwwagą dla zgorzkniałego Kratosa, któremu świetnie idzie mordowanie najbardziej plugawych maszkar.
Warto też przypomnieć, że na wrześniowej konferencji Sony zapowiedziało już sequel God of War. Ten nazywa się God of War: Ragnarok, z premierą zaplanowaną na obecny rok, oczywiście na konsoli PS5 (choć zapewne tytuł ukaże się jeszcze także na sprzęcie poprzedniej generacji, czyli PS4).
Ragnarok - jak sugeruje już sam tytuł - będzie bezpośrednią kontynuacją, która rozpocznie się w miejscu zakończenia ostatniej przygody Kratosa. Nadciąga słynny nordycki koniec świata, a w grze ma pojawić się także Atreus, który przeszedł spore zmiany w ramach opowieści z pierwszej produkcji.