Reklama

God of War na PC działa nawet bez karty graficznej

​Okazuje się, że studio Santa Monica wykonało naprawdę kawał świetnej pracy. God of War w wersji na PC może pochwalić się wzorową optymalizacją.

Przed premierą i już po niej wszystkie branżowe serwisy skupiały się przede wszystkim na tym, o ile pecetowy God of War wygląda lepiej od konsolowego (szczególnie tego w wersji na PlayStation 5). Na komputerach gra może działać w wyższej rozdzielczości, w więcej niż 60 klatkach na sekundę czy z wykorzystaniem techniki FidelityFX Super Resolution oraz Nvidia DLSS. Oczywiście aby uruchomić ją na najwyższych ustawieniach graficznych, należy dysponować naprawdę wysokiej klasy sprzętem. Okazuje się jednak, że w God of War można pograć nawet na pececie pozbawionym karty graficznej.

Reklama

Serwis PC Gamer sprawdził, jak pecetowy God of War poradzi sobie na komputerze z wbudowanym układem graficznym. Wykorzystał do tego konfigurację z procesorem AMD Ryzen 7 5700 G z kartą graficzną RX Vega 8. Aby zapewnić lepszą wydajność, zwiększyli w BIOS-ie maksymalną ilość używanej pamięci VRAM z 512 MB do 4 GB.

W efekcie udało się doprowadzić do tego, że gra z ustawieniami zapewniającymi podobne doznania wizualne do wersji z PlayStation 4 działała w 19 klatkach na sekundę. Jednak wystarczyło obniżyć dodatkowo poziom detali i obniżyć rozdzielczość renderowania do 960x540 px (obraz następnie przeskalowano do natywnego 1080p), aby osiągnąć 43 klatki na sekundę. Gra działała jeszcze lepiej po wykorzystaniu techniki FidelityFX Super Resolution.

God of War na laptopie za tysiąc złotych?

W teorii i praktyce w pecetowe God of War można zatem zagrać nawet na przestarzałym, budżetowym komputerze. Może to być nawet laptop za 1000-1500 złotych. Naturalnie nie jest to sugerowana konfiguracja, ponieważ szata wizualna jest jednym z dużych atutów gry studia Santa Monica i szkoda aż tak ją oszpecać. Jednak sam fakt, że da się ją uruchomić bez dedykowanej karty graficznej, potwierdza, że twórcy pecetowej wersji wykonali naprawdę świetną pracę. Niemal we wszystkich recenzjach pecetowego God of War czytamy pochwały dotyczące optymalizacji.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy