Ghost of Tsushima otrzymało nowe poziomy trudności
Samurajska gra akcji Ghost of Tsushima otrzymała wczoraj aktualizację oznaczoną numerem 1.05, wprowadzającą do produkcji studia Sucker Punch między innymi nowe ustawienia trudności - jeden jeszcze trudniejszy, a drugi przeznaczony dla osób, które chciałyby jednak nieco łatwiejszej walki.
Zaczynając od tego pierwszego, opcja "Lethal" sprawia, że wszystkie bronie w grze są bardziej zabójcze - nie tylko oręż należący do przeciwnika, ale także katana głównego bohatera. Oponenci są też bardziej agresywni, szybciej wykrywają naszą postać, a okno z szansą na parowanie jest krótsze.
Niższy poziom trudności nie jest do końca poziomem trudności, ponieważ stosowna opcja pojawia się w menu przystępności. Tryb "niższej intensywności walki" ma na celu zachowanie stylu walki, ale przy rozluźnieniu manewrów wymagających wyczucia czasu. Gracz otrzymuje więcej czasu na reakcje.
Większość ataków, których standardowo nie można blokować, po włączeniu tego trybu zamienia się w możliwe do zablokowania za pomocą przycisku L1. Niektóre ciosy nadal jednak będzie można ominąć tylko za pomocą uniku. Co więcej, wróg przerywa combosa, gdy tylko zada nam obrażenia.
Dzięki temu gracz ma chwilę oddechu przed kolejną falą ataków. Co więcej, główny bohater za pomocą ciężkiego ciosu może przerywać ataki najpotężniejszych przeciwników. Oponenci nie będą także atakowali podczas, gdy się leczymy, a także wolniej będę wykrywali nasza obecność.
Jak to często w grach na konsolach bywa, twórcy wprowadzili także opcję powiększenia tekstu: w napisach, w menu czy w celach wyświetlanych na ekranie. Są też dodatkowe kolory napisów: żółty, niebieski, czerwony i zielony, oraz możliwość wyłączenia imienia osoby wypowiadającej kwestie.
Akcja Ghost of Tsushima toczy się na wyspie Cuszima, podczas pierwszej inwazji mongolskiej w latach 1270. Głównym bohaterem jest samuraj Jin Sakai, zajmujący się oczywiście walką z wrogiem, reprezentowanym przez mongolskiego generała Khotuna Khana. Jest też sporo postaci pobocznych.