Generowanie tras i rajdy rallycross w nowych materiałach z DiRT 4
W sieci pojawiły się dwa nowe materiały poświęcone DiRT 4. Nagrania przedstawiają funkcję generowania tras oraz rajdy rallycross.
Pierwszy film - trwający dziesięć minut - opublikowała redakcja internetowego programu PlayStation Access. Dziennikarze zaprezentowali fragmenty rozgrywki z najnowszej odsłony rajdowej serii od Codemasters, pokazując między innymi funkcję pozwalającą graczom tworzyć własne odcinki rajdowe.
Działanie opcji nazwanej przez twórców "Twoja trasa" wydaje się proste. W zasadzie wystarczy ustawić określone parametry i wcisnąć przycisk, a następnie gra sama zajmie się wygenerowaniem odpowiedniego przejazdu, którym później można podzielić się ze znajomymi.
Pracujący nad projektem developerzy obiecują, że liczba dostępnych wariantów jest prawie nieograniczona. Zdecydujemy nie tylko o lokacji (do wyboru są Australia, Hiszpania, amerykańskie Michigan, Szwecja i Walia), a także o warunkach pogodowych, poziomie trudności i długości odcinka.
Drugi film koncentruje się na wyścigach na licencji rallycross, które - jak ujawnili przedstawiciele Codemasters - trafią do produkcji. Zawody odbywają się na zamkniętych torach o długości jednego kilometra. Poszczególne drogi składają się jednak z dwóch części - asfaltowej i żwirowej.
Nie zabraknie pojazdów biorących udział w rozgrywkach. Wśród aut, które twórcy oddadzą do dyspozycji graczy, znajdą się wozy klasy Supercars, RX2, Super 1600s, a także pochodzące z lat 1982-1986 samochody z grupy B oraz gokarty.
Pojawią się oczywiście znane z rzeczywistości tory, w tym francuski Lohéac Bretagne, portugalski Montalegre, skandynawskie Hell i Höljes oraz brytyjski Lydden Hill. W pracach nad trybem rallycross studiu Codemasteres pomaga Petter Solberg - dwukrotny mistrz świata FIA WRC.
Na potrzeby wariantu twórcy przemodelowali i udoskonalili system przyczepności. Autorzy obiecują, że dzięki temu jeszcze lepiej odczujemy, po jakiej powierzchni w danej chwili jedziemy - asfaltowej czy żwirowej.
DiRT 4 ukaże się stosunkowo niedługo, bo na początku przyszłego miesiąca - 9 czerwca. Tego dnia produkcja zawita na trzy platformy sprzętowe - PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Wspomniane wyżej nagrania można obejrzeć poniżej:
Gameplay z opcją generowania tras:
Rallycross: