Games for Impact: Gry wideo, które zmieniają świat na lepsze

​W dniach 30.11-1.12. w Warszawie odbędzie się pierwszy festiwal Games for Impact. Wydarzenie ma na celu pokazanie, że gry wideo to coś więcej niż tylko rozrywka. Dziś pełnią one znacznie więcej funkcji - diagnozują problemy społeczne, angażują graczy w dyskusję o ekonomii, wojnie, polityce czy zdrowiu psychicznym, a niekiedy wspomagają procesy edukacyjne i terapeutyczne, tym samym zmieniając świat na lepsze.

Na festiwalu będzie można zagrać w ponad 20 starannie wyselekcjonowanych tytułów. W wydarzeniu wezmą udział twórcy takich gier, jak That Dragon, Cancer, 11-11 Memories Retold, This War of Mine czy My Memory of Us. W programie spotkania z twórcami, dyskusje w międzynarodowym towarzystwie, koncert z wizualizacjami z gier, stanowiska PC, VR i Hololens, a także warsztaty dla dzieci i rodziców.

Gry zazwyczaj kojarzą się z rozrywką, ale aspiracje ich twórców od wielu lat sięgają znacznie wyżej. Współczesne gry służą do inicjowania rozmowy o ważnych kwestiach społecznych, a także wpływaniu na postawy społeczne. Podczas Games for Impact będzie można porozmawiać o tym trendzie, poznać środowisko twórców gier z ludźmi ze świata edukacji, medycyny czy socjologii i wspólnie odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań. Czy gry zaangażowane są potrzebne? Czy mogą znaleźć swoje zastosowanie w medycynie czy edukacji? Do kogo są skierowane? I czy faktycznie można zmieniać świat poprzez gry?

Reklama

Gry, które zmieniają świat

Kilka lat temu olbrzymi sukces odniosła gra This War of Mine polskiego 11 bit studios, opowiadająca o dramacie cywili w mieście pogrążonym w wojennym chaosie. Ogromne wrażenie na graczach wywarła gra That Dragon, Cancer - w której Amy i Ryan Green udokumentowali swoje zmagania z chorobą nowotworową syna oraz żałobę po jego śmierci. O depresji opowiadało polskie Indygo, a o dramacie wojennym widzianym oczami dziecka - świeżo wydane My Memory of Us.

Twórcy tych gier opowiedzą o swoich doświadczeniach z produkcją tytułów zaangażowanych społecznie. Nie zabraknie też innych gości - Asi Burak z nowojorskiego Games for Change opowie o historii gier zaangażowanych, Jurriaan Van Rijswijk z Games for Health Europe - o medycznych zastosowaniach gier, a Rafał Legiędź z Solidbrain o tym jak technologie VR/AR/XR mogą zmienić świat na lepsze.

Dodatkowe atrakcje

Wydarzenie uświetni koncert zespołu JAAA! z wizualizacjami Karoliny Głusiec oraz montażem materiałów wideo z gier, a także pokaz filmu Thank you for Playing o Amy i Ryanie Greenach. Organizatorzy nie zapomnieli również o najmłodszych - zapraszamy na warsztaty z powieści wizualnych, a także edukacyjnego wykorzystania Minecrafta.

Festiwal jest skierowany do kilku grup - mediów branżowych i głównego nurtu; twórców gier, zwłaszcza z sektora niezależnego, dla których Games for Impact może być miejscem wymiany pomysłów; instytucji, sponsorów i aktywistów z obszarów łączących się z tematem prezentowanych gier oraz graczy, którzy będą mogli poszerzyć swoją wiedzę o informacje uzyskane bezpośrednio od twórców.

Mastering the Game | Warsztaty branżowe

Wydarzeniu towarzyszyć będą warsztaty Mastering the Game organizowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Będą skupiały się na kwestiach związanych z planowanymi ulgami podatkowymi na produkcję gier wideo o wymiarze kulturowym i społecznym, a także z możliwościami korzystania przez twórców gier z cyfrowych zasobów kultury, będących w posiadaniu instytucji publicznych.

Informacje:

  • Gdzie: FINA Wałbrzyska 3/5 Warszawa, Polska
  • Kiedy: 30 listopada - 1 grudnia 2018 r.
  • Organizatorzy: FINA (Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny), IGP (Fundacja Indie
  • Games Polska).
  • Partnerzy: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, SWPS School of Ideas
  • Partnerzy technologiczni: Microsoft, LG, Hiro
  • Partnerzy medialni: Games for Change, Better Gaming Agency
  • Patroni medialni: Filmweb, Charaktery, Pixel, Tok FM, Girls in Tech, Graczpospolita

Wstęp na konferencję jest bezpłatny, wymaga rejestracji na stronie gamesforimpact.pl

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama