Game Jam 2020: 27 listopada startuje kolejny 40-godzinny hackathon twórców gier wideo

​Gam Jam to wydarzenie przygotowane z myślą o osobach zainteresowanych tworzeniem gier wideo - zrzesza pasjonatów gier, projektantów oraz programistów. Organizatorami imprezy jest Agencja Rozwoju Przemysłu oraz ARP Games - jedyny w Polsce akcelerator gier wideo. Dla uczestników przewidziane są atrakcyjne nagrody ufundowane przez GovTech Polska.

Game Jam, który potrwa od piątku do niedzieli (27-29 listopad) jest jednym z głównych wydarzeń GovTech Festival, czyli trwającego miesiąc cyklu dostępnych dla wszystkich wydarzeń online.

Uczestnicy, tworząc gry, rywalizować będą o nagrody pieniężne - zwycięska drużyna otrzyma 30 tysięcy złotych, a drugi i trzeci stopień podium warte będą kolejno 20 i 10 tysięcy. Organizator poinformował też o nagrodzie specjalnej ufundowanej przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Twórcom nagrodzonej produkcji umożliwi udział w Dubai EXPO 2020 - czyli światowej wystawie, w której Polska uczestniczy już od wielu lat.

Reklama

"Game Jam jest doskonałą okazją dla twórców gier, by zaprezentować swoją kreatywność i specjalistyczne umiejętności a z drugiej strony jest sprawdzianem z umiejętności pracy pod presją czasu. Warto podkreślić, że pomysły na najlepsze gry rodzą się często właśnie podczas takich wydarzeń jak Game Jam, a niejeden profesjonalny zespół deweloperski nie powstałby, gdyby nie takie inicjatywy" - wyjaśnia Piotr Jurek, Prezes ARP GAmes.

Udział jest bezpłatny, a całość przeprowadzona zostanie online. Dostępny jest więc dla każdego, kto chce sprawdzić swoich sił w programowaniu gier. Rejestracja możliwa jest adresem: https://app.evenea.pl/event/hackyeah-2020live. O tym, w jakiej kategorii będą tworzone tegoroczne prace zadecyduje głosowanie na facebookowym fanpage'u Game Jam. Dostępne są takie kategorie jak: Connect & Share, No borders oraz Solidarity. Zwycięska kategoria zostanie ogłoszona 25 listopada.

Podczas zeszłorocznej edycji nagrodę Grand Prix oraz główną nagrodę w kategorii Best Sound Design, wygrał dwuosobowy zespół Color Fuel za grę Honey Beats. Produkcja poświęcona była pogłębiającemu się problemowi ginących pszczół, a sama rozgrywka nastawiona była na kooperację i wzajemną odpowiedzialność za czyny obu graczy. Paulina Mołas i Patryk Szeląg, czyli zwycięzcy, w ostatniej chwili podjęli decyzję o wzięciu udziału w konkursie, nastawiając się głównie na dobrą zabawę wynikającą z rywalizacji.

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy