Forza Horizon 3 na różnych poziomach detali
Forza Horizon 3 wjeżdża na systemy Microsoftu na pełnym gazie. Jak się sprawuje wersja PC na poszczególnych ustawieniach grafiki?
A jako bonus wygląd w 4K. I to takim prawdziwym, a nie udawanym jak na konsolach. Najpierw porównanie różnych poziomów detali przygotowane przez Candyland:
Różnice są widoczne gołym okiem tylko w przypadku Low, który cierpi na pop-upy, ale poza tym nie wygląda źle. No dobrze, a co z 4K? Otóż 4K w Forza Horizon 3 wygląda tak (wideo przygotowane przez DigitalFoundry):
Super? Problem jest niestety taki, że na razie gra ma - przynajmniej według pierwszych testów przedpremierowych i wypowiedzi na forach producenta - problemy z liczbą fps-ów na PC. Obecnie nawet w Full HD 60 klatek (o ile mówimy o ich minimalnej, a nie średniej liczbie) zapewniają w zasadzie tylko trzy karty: GeForce GTX 980 Ti, GeForce GTX 1070 oraz 1080. I to na średnich detalach!
Pozostaje mieć nadzieję, że do czasu premiery zostanie to rozwiązane, bo gra nie wykorzystuje w pełni ani procesora (już przy 2 rdzeniach obciążenie CPU nie dobija nawet do 50%...), ani kart graficznych (wspomniane GPU w Full HD dają z siebie tylko ok. 50% mocy obliczeniowej). Nie jest to więc problem ze sprzętem, a z kodem...
Pozytywne jest to, że pecetowy port Forzy Motorsport 6: Apex też miał na początku problemy, z którymi sobie poradzono, więc trzymamy kciuki.