Fortnite Battle Royale z rekordową liczba aktywnych użytkowników jednocześnie

​Fortnite Battle Royale - obecnie największy rekord PlayerUnknown’s Battlegrounds - bije kolejne rekordy popularności. Na tyle duże, że doszło do problemów z serwerami.

Jak poinformowali odpowiedzialni za projekt developerzy ze studia Epic Games, w poprzednią niedzielę - 4 lutego - liczba jednocześnie zalogowanych graczy wyniosła 3,4 miliona. To najlepszy dotychczas wynik.

Oczywiście sukces przełożył się na problemy z serwerami - tak duża grupa osób jednocześnie grających w produkcje wpłynęła na działanie infrastruktury sieciowej, uniemożliwiając zabawę. Zdołano już jednak uporać się z trudnościami.

Jednocześnie ujawniono plany rozwoju gry w kolejnych miesiącach. Developerzy nadal zamierzają udoskonalać stabilność produkcji, aby użytkownicy doświadczali jak najmniej kłopotów. Zamierzają tez skupić na poprawieniu jakości wydawanych aktualizacji.

Reklama

Autorzy chcą również zwiększyć płynność gry. Skróceniu powinien ulec między innymi czas przejścia z lobby do właściwego meczu. Twórcy chcą także przyspieszyć wczytywanie - trwają testy rozwiązań, dzięki którym poszczególne sekcje mapy będą lepiej ładowały się podczas bezpośredniej rozgrywki, a przypadki zacinania tytułu staną się rzadsze.

Poza tym Epic Games podejmie próby zmodyfikowania kodu sieciowego w taki sposób, by  serwery działały w 20 Hz nawet w początkowych etapach starć. Ponadto jeszcze w tym miesiącu na konsolach pojawi się tryb umożliwiający zabawę w 60 klatkach na sekundę przy jak najniższej stracie jakości oprawy graficznej.

Autorzy planują również udoskonalić system dobierania graczy, by w meczach uczestniczyły osoby dysponujące bardziej zrównoważonym zestawem umiejętności. Developerzy szykują też kolejne przedmioty kosmetyczne, w tym następne typy lotni (między innymi w kształcie smoka) oraz stroje (na przykład kombinezon astronauty).

Pod uwagę brane są także pomysły fanów - na podstawie propozycji jednego z nich stworzono kilof Lamrożec dla Bombowej Tęczy. Natomiast już dostępne elementy kosmetyczne otrzymają dodatkowe efekty i animacje.

Obecnie twórcy prowadzą testy prototypów kolejnych broni i rzeczy jednorazowego użytku, które pojawią się w grze, gdy tylko zostaną ukończone - w tym tygodniu powinien zadebiutować pistolet maszynowy. W przyszłości do produkcji trafią też przedmioty nowego, ale na razie nie ujawnionego rodzaju.

Autorzy mają w zanadrzu szereg usprawnień w rozgrywce - między innymi ulepszą sterowanie budowaniem na konsolach, wprowadzą komunikację drużynową poza czatem głosowym oraz zaimplementują opcję ponownego wejścia do kolejki z ekranu po śmierci. Developerzy przygotowują jeszcze możliwość przytrzymania przycisku przeszukania przed podejściem do obiektu podatnego na przeszukanie.

Poza tym sprawią, że informacja o ilości amunicji wyświetli się na widżecie broni oraz dodadzą większą mapę z funkcją przybliżenia. Zamierzają również udoskonalić pasek szybkiego dostępu - gracze sprawniej przełączą się między zakładką broni i budowania. Ulepszą tez korzystanie z elementów konstruowania budowli podczas średniego pingu i postarają się usunąć zacinanie przedmiotów w trakcie ich szybkiego przewijania.

Twórcy zajmą się tez poprawieniem funkcji społecznościowych, dodając możliwość zaproszenia do gry przyjaciół z Facebooka i innych portali. Najpierw opcja pojawi się na PC, a w późniejszym terminie na konsolach Xbox One i PlayStation 4.

W planach jest także wyszukiwanie grupy, co powinno uprościć zebranie oddziału lub zwerbowanie kolejnych członków do już posiadanego zespołu. Autorzy pozwolą również obserwowanie rozgrywek znajomych.

Developerzy chcą też dodać kolejne tryby okresowe, które powstaną w oparciu o uwagi i opinie od fanów, a niektóre wykorzystają do sprawdzania nowych modeli strzelania. Wśród nadchodzących wariantów są gra błyskawiczna (z krótszymi potyczkami), zrzut do pierwszego kręgu burzy, krótsze odstępy czasowe między kręgami burzy, rozmiary ekip pomiędzy oddziałami a ustawką 50 na 50 oraz ustawka w wersji 2.0. Ostatnia z opcji wyróżni się bliższą akcją, osobnymi busami dla każdej z drużyn, wskazanie wszystkich członków ekipy na mapie, większą ilością zrzutów zaopatrzenia oraz faktem, że gracze zaczynają zabawę rozdzieleni.

Twórcy chcą również wprowadzić funkcję organizowania prywatnych meczy. Ponadto pracują nad poprawą udźwiękowienia - zaimplementują odgłosy kroków dobiegających z góry i z dołu, system obliczający głośność dźwięków na podstawie pozycji gracza, a kierunek "hałasów" w oparciu o orientację kamery. Zmodyfikują także odgłos w trakcie budowy obiektów.

Poza tym autorzy ujawnili pierwsze informacje na temat 3. sezonu Fortnite Battle Royale i powiązanego z nim karnetu bojowego. W następnym okresie drugie wyzwanie dnia zastąpią tygodniowymi - posiadacze pakietu otrzymają dostęp do misji w każdym kolejnym tygodniu.

Tryb Battle Royale wzorowany jest na cieszącym się dużą popularnością PlayerUnknonw’s Battlegrounds. Setka graczy rywalizuje o przetrwanie na dużych rozmiarów mapie, a wygrywa osoba, która jako ostatnia pozostanie przy życiu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fortnite
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy