Nad tytułem pracuje wrocławskie studio Cat-astrophe Games, które równocześnie tworzy nieszablonową przygodówkę The Unholy Society i ma na koncie też m.in. wydaną na Nintendo Switch kosmiczną strzelankę Escape from The Universe. Wydawcą będzie Gaming Factory S.A.
FoodBall połączy w sobie grę sportową i wyścigi samochodowe. Rozgrywka zostanie oparta na zasadach zbliżonych do piłki nożnej - piłkę zastąpi np. pomidor, a zamiast piłkarzy rywalizować będą food trucki. Twórcy szykują grafikę 3D w pastelowej kolorystyce oraz widok "z góry" (rzut izometryczny).
Gra, którą tworzymy, może na pierwszy rzut oka kojarzyć się z Rocket League. Zaproponujemy jednak inne podejście do tematu. FoodBall zaoferuje rozbudowany tryb fabularny z komiksowymi wstawkami, a każda z postaci będzie mieć swoją historię i unikalne umiejętności, które będą mieć spory wpływ na rozgrywkę. Przykładamy szczególnie dużą wagę do lokalnych trybów wieloosobowych (rywalizacja i kooperacja). Dobra zabawa przed jedną konsolą/komputerem to jeden z naszych głównych celów.
Tryb fabularny opowie historie właścicieli food trucków, którzy próbują zrewolucjonizować kulinarny świat. Każda z 8 podstawowych postaci będzie mieć swoją specyficzną i ekscentryczną maszynę, unikalne przepisy oraz umiejętności (np. przyspieszanie, zamrażanie przeciwników i zastawianie kulinarnych pułapek). Twórcy podkreślają, że gra każdą z postaci będzie unikalnym doświadczeniem, a odpowiedni wybór może mieć decydujący wpływ na dany mecz.
Jak tłumaczy Paweł Wojciechowicz, FoodBall zaoferuje też m.in. zróżnicowane boiska zlokalizowane w różnych częściach świata, na których nie zabraknie losowych wydarzeń i specyficznych przeszkód. Można będzie też znacznie zmieniać wygląd pojazdów.
Studio Cat-astrophe Games szykuje grę, która będzie idealną propozycją dla osób lubiących dobrą zabawę w gronie rodziny czy znajomych przed jedną konsolą lub komputerem. Jednocześnie jednak dużo atrakcji dla siebie znajdują tutaj także gracze preferujący grę w pojedynkę. Sama mechanika będzie natomiast opierać się na zasadzie easy to play, hard to master.