FBI wkroczy do branży gier wideo, by walczyć z ekstremizmem i przemocą
Gry wideo znalazły się w kręgu zainteresowań Federalnego Biura Śledczego i Departamentu Bezpieczeństwa Wewnętrznego Stanów Zjednoczonych. Instytucje te chcą zwalczyć w zarodku "przemoc" i "ekstremizm", które mają się pojawiać w coraz szerszych społecznościach związanych z gamingiem.
Nie tak dawno temu dowiedzieliśmy się, że rząd USA chce mocniej trzymać w garści sektor gamingowy pod względem kontroli i rygorystycznych standardów. W tym celu FBI i Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego łączą siły, by osiągnąć w tym wszystkim wspólny, wymierny cel.
Jak wynika z raportu przygotowanego przez Government Accountability Office wspomniane federalne podmioty zwróciły się do kilku prominentnych firm: Robloxa - słynnej platformy do grania, Discorda - popularnego komunikatora dla graczy oraz Reddita - serwisu społecznościowego gromadzącego każdego miesiąca miliony unikalnych użytkowników.
Departament Bezpieczeństwa ma być w stałej, bieżącej komunikacji z przedstawicielami wspomnianych firm po to, by "wyłapywać" wszelkiego rodzaju symptomy ekstremizmu i łamania prawa w sieci, które wymagałyby dalszego dochodzenia.
Z tego samego raportu wynika, że niektóre znane marki gamingowe już wdrożyły szereg koncepcji m.in. z wykorzystaniem sztucznej inteligencji do "proaktywnego identyfikowania" wszelkich aktów ekstremizmu i cybernetycznej przemocy.
Sama przyświecająca idea wydaje się być ciekawa, chociaż Internet jest na tyle zdecentralizowany, że ciężko uwierzyć w pełną skuteczność tego typu metod.