Far Cry: New Dawn już oficjalnie
Po pierwszym, wczorajszym teaserze mamy już oficjalne informacje. Kolejna odsłona serii Far Cry to Far Cry: New Dawn, stanowiące spin-off tegorocznego Far Cry 5. Premiera 15 lutego przyszłego roku na PC, PS4 oraz Xbox One, z akcją umieszczoną w post-apokaliptycznych realiach.
Zgodnie z zakończeniem Far Cry 5, na końcu eksploduje bomba atomowa. Dlatego też w New Dawn musimy zmierzyć się z efektami tego niefortunnego wydarzenia. Akcja zaczyna się więc 17 lat po wydarzeniach z FC5, więc możemy zapewne spodziewać się pewnych powracających postaci.
Pomimo gruntownej zmiany krajobrazu i klimatu, nadal mamy do czynienia ze Stanami Zjednoczonymi. Nie zabraknie więc broni palnej oraz półciężarówek, choć pierwszy teaser pokazywał całkiem interesującą pukawkę strzelającą tarczami do piły, prawie jak w legendarnym Half-Life 2.
Z Far Cry 5 powraca system zwierzęcych towarzyszów, z którego nikt nie korzystał. Ubisoft widocznie nic sobie z tego nie robi i rozwija ten aspekt: jest nie tylko piesek Timber, ale także dzik - Horatio. Futrzani podopieczni będą teraz mogli wskoczyć razem z nami do pojazdów.
Jak na cykl przystało, nie może zabraknąć także głównych złoczyńców. Tym razem są to mało sympatyczne bliźniaczki Vicky oraz Lou, widoczne na okładce gry. Podczas siania zniszczenia w hrabstwie Hope natkniemy się także na dwie frakcje szukające naszej pomocy: Ocalałych oraz Złomiarzy.
Ci pierwsi, jak sugeruje nazwa, przetrwali nuklearną zagładę i teraz chcą powrotu do pewnej normalności, zajmując się uprawą roli i - po prostu - przeżywaniem. Z drugiej strony są Złomiarze, którzy przybyli na miejsce niedawno, a ich jednym celem jest zbieranie surowców i plądrowanie.
Wybuch bomby atomowej sprawił, że broń palna oraz pojazdy (w tym helikoptery) przypominają nieco bardziej serię Mad Max, a postacie korzystają z wszystkiego, co leży pod ręką - dobrym przykładem jest karabin z 1887 roku z podpiętym za pomocą taśmy klejącej nożem kuchennym.
Dlatego też kluczowy będzie rozbudowany system rzemiosła, a także system własnego obozowiska. Naszą bazę rozbudujemy o kolejne elementy i to właśnie z "centrum operacyjnego" będziemy wyruszać na kolejne misje. Tu także podejmiemy wybory, które wpłyną na wygląd całego świata.
Interesującą innowacją będą Ekspedycje, czyli specjalne misje, w ramach których wyruszymy w lokacje znajdujące się poza hrabstwem Hope. Jednym z prezentowanych przykładów jest opuszczony park rozrywki, zbudowany gdzieś na bagnach w okolicach Luizjany. Zwiedzimy też kanion oraz Kalifornię.