Reklama

Far Cry 6 z wyraźną poprawą na konsolach nowej generacji

​Najnowsza gra Ubisoftu zbiera mieszane opinie, ale jedno można powiedzieć na pewno - jej twórcy zrobili użytek z konsol nowej generacji.

Serwis Digital Foundry przygotował analizę Far Cry 6 w wersjach na PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz PC. Okazuje się, że względem poprzedniej odsłony serii doszło w niej do wielu usprawnień od strony technicznej. Gra działa w znacznie wyższej rozdzielczości (nie licząc Xbox Series S), rzadko schodzi poniżej 60 klatek na sekundę i wczytuje się o wiele, wiele szybciej.

Podsumowując spostrzeżenia redaktorów Digital Foundry, Far Cry 6 na konsolach nowej generacji działa w rozdzielczości sięgającej nawet 2160p na Xbox Series X oraz 1872p na PlayStation 5 (na Xbox Series S wynik jest zdecydowanie gorszy - 1224p). Na obu next-genach rozdzielczość jest dynamiczna. Gdy twórcy wykorzystają już w pełni potencjał nowych sprzętów, prawdopodobnie będzie do tego dochodzić znacznie rzadziej niż obecnie.

Reklama

Jednak o ile trudno zauważyć - szczególnie w ruchu i na mniejszych ekranach - spadki rozdzielczości, o tyle każdy powinien zadowolić się liczbą klatek na sekundę, która w Far Cry 6 na konsolach nowej generacji trzyma się niemal cały czas na poziomie 60 FPS. Okazjonalnie zdarzają się spadki do 57, ale to nic, co przeszkadzałoby na dłuższą metę.

O wiele lepiej wypadają także czasy ładowania w Far Cry 6 na PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S. Ubisoft zrobił użytek z szybkich dysków SSD, montowanych w obu konsolach. W efekcie przejście z głównego menu do właściwej rozgrywki zajmuje zaledwie kilka sekund.

Far Cry 6 otrzymał od nas ocenę 6/10. Doceniliśmy oprawę audiowizualną, ale wytknęliśmy grze liczne błędy i słabostki.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje