Far Cry 6 - ray tracing dostępny tylko na PC

Jedną z największych funkcji promowanych przez Sony w przypadku PS5 i Microsoft dla nowych Xboxów jest możliwość korzystania z akcelerowanego sprzętowo ray tracingu, dzięki czemu szczegóły, jak oświetlenie, cienie i odbicia, są bardziej realistyczne niż kiedykolwiek wcześniej na konsolach.

W przypadku Far Cry 6 gracze na tych platformach będą musieli jednak obyć się smakiem. W niedawnym wywiadzie przeprowadzonym przez Wccftech główna programistka zespołu Ubisoft 3D, Stephanie Brenham, została zapytana o technologię wykorzystywaną w nadchodzącym Far Cry 6. Jedno z najciekawszych pytań brzmiało: "Czy ray tracing będzie dostępny również na PS5 i Xbox Series S|X? Jeśli tak, to jak wypadnie w porównaniu z wersją na PC?" Przedstawicielka Ubisoftu zdradziła w odpowiedzi, że "ray tracing to funkcja wyłącznie na PC".

Zagłębiając się w tę sprawę wyjaśniono, że w przypadku konsol nowej generacji celem było wykorzystanie nowych możliwości sprzętowych, optymalizacja wydajności, ukierunkowana na 4K i osiągnięcie 60 klatek na sekundę, przy jednoczesnym zapewnieniu nowych funkcji w grze, takich jak dynamiczny system pogodowy.

Reklama

Chociaż możliwość rozgrywki w grze z otwartym światem, takiej jak Far Cry 6, w którą można grać w 4K i 60 klatkach na sekundę na konsoli, jest ekscytująca, to brak opcji śledzenia promieni jest rozczarowujący. Inne gry z otwartym światem, takie jak Spider-Man Miles Morales, oferują wiele różnych trybów graficznych, w których gracze mogą wybierać między 4k przy 30 fps z ray tracingiem lub 60 fps bez ray tracingu. W rzeczywistości Miles Morales zaoferował nawet trzecią opcję, działającą w 60 klatkach na sekundę z ray tracingiem, ale kosztem rozdzielczości.

I jest to tym bardziej zaskakujące, że ​inne tytuły Ubisoftu, takie jak Watch Dogs Legion, oferują taką opcję. Zapewne wiele osób z chęcią skorzystałoby z opcji ray tracingu, nawet jeśli oznaczałoby to obniżenie rozdzielczości do 1440p lub 1080p. Być może więc taka opcja pojawi się w jakiejś przyszłej aktualizacji, ale na razie nic na to nie wskazuje.

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy