Fan zaprezentował Diablo 2 na silniku Unreal Engine 4
Pewien youtuber zaprezentował fanowski remaster Diablo 2 funkcjonujący na silniku Unreal Engine 4. Efekt końcowy robi niemałe wrażenie i wielka szkoda, że nie zostało ono udostępnione szerszej publiczności.
Autor kanału Upside Down udostępnił materiał wideo, pokazujący, jak wyglądałoby Diablo 2 na silniku Unreal Engine 4. Warto wspomnieć, że jest to szerszy projekt niż tylko prezentacja możliwości engine, z kolei trwające od wielu miesięcy prace to w rzeczywistości fanowski remaster kultowej produkcji Blizzarda. Aktualnie pomysłodawca skończył wydanie demonstracyjne gry, a dokładniej czwarty akt, który ukazał właśnie na wspomnianym wideo. Oczywiście nie brakuje wad, jak choćby kulejąca sztuczna inteligencja przeciwników czy niezbyt rozbudowane elementy, np. paska życia, many oraz ogólnego interfejsu użytkownika.
Z drugiej jednak strony nie należy zapominać, że to amatorski projekt, za którego nie są odpowiedzialni deweloperzy Blizzarda. Niestety, remaster nie został udostępniony przez autora do samodzielnego wypróbowania, co najpewniej wiąże się z prawami autorskimi oraz obawą twórcy o ewentualny pozew ze strony Activision Blizzard. Warto podkreślić, że sam Blizzard podobno pracuje nad odświeżoną edycją Diablo 2. Zapewne jego ewentualnej zapowiedzi nie doczekamy się w tym roku, ze względu na odwołany przez pandemię koronawirusa BlizzCon 2020.
Chociaż inne doniesienia wskazywały, że edycja Diablo 2 Resurrected trafi do sprzedaży jeszcze w bieżącym roku. Za prace nad nim odpowiadają nie tylko członkowie Blizzarda, ale również studia Vicarious Visions, która ma doświadczenie w przywracaniu do życia dawnych klasyków, ponieważ odpowiada za trylogię Crash Bandicoot.
Aktualnie fani Diablo czekają na premierę czwartej odsłony serii, która przeniesie nas do ponurego świata Sanktuarium. Tym razem głównym przeciwnikiem będzie demoniczna Lilith, która dzięki mrocznemu rytuałowi wróciła do świata żywych. Data premiery nie została na ten moment sprecyzowana przez producenta.
Marcin Jeżewski - ITHardware.pl