Fallout 76 ochroni niskopoziomowych graczy przed atakami innych użytkowników
Developerzy odpowiedzialni za Fallout 76 podzielili się kilkoma informacjami na temat powstającego projektu.
W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon cyklu, tytuł położy nacisk na rozgrywkę sieciową, co wywołało obawy wśród graczy zaniepokojonych, że zabawę uprzykrzą inni. Okazuje się, że twórcy szykują środki, które mają zapobiec "polowaniu" na słabsze postacie.
Producent Bethesdy - Todd Howard - w wywiadzie dla włoskiego serwisu Multiplayer ujawnił, że użytkownicy nie powinni obawiać się, że padną ofiarą silniejszych rywali, przynajmniej na początku. Produkcja nie pozwoli bowiem zaatakować uczestników zmagań poniżej piątego poziomu doświadczenia. Zastrzegł jednak, że w przyszłości system może ulec zmianie.
W planach jest też znany z poprzednich części mechanizm szybkiej podróży, ale nie wiadomo, w jaki dokładnie sposób zadziała. Tajemnicą jest, czy na graczy przenoszących się z jednego miejsca w drugie gra nałoży ograniczenia dotyczące walki z innymi, by nie mogli atakować znienacka niczego niespodziewających się przeciwników.
Co ciekawe, jakiś czas po premierze autorzy zamierzają uruchomić serwery przeznaczone do rozgrywki w pojedynkę, gdzie zainteresowanie nie spotkają innych osób. Poza tym tytuł wzbogaci się o obsługę modów.
Akcję osadzono w 2102 roku, a więc 25 lat po wojnie nuklearnej, która doprowadziła do upadku znanego świata. To oznacza, że gra toczy się przed wydarzeniami z poprzednich części cyklu. Użytkownicy wcielą się w stworzonego przez siebie mieszkańca tytułowej Krypty 76. Bohater wraz z innymi wyjdzie na radioaktywną powierzchnię.
Mimo sieciowego charakteru rozgrywki, nie zabraknie tradycyjnych zadań i fabuły. W wykonywaniu misji graczy wspomogą towarzysze. Pojawi się system pozwalający konstruowanie różnych obiektów - schronienia, fortyfikacji, a nawet sklepu umożliwiającego handlowanie przedmiotami.
Fallout 76 ujrzy światło dzienne 14 listopada. Wówczas produkcja pojawi się na trzech platformach sprzętowych - PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Przed debiutem odbędą się testy beta, których terminu na razie jednak nie ujawniono.